آغاز برداشت مرکبات از باغات گچساران

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 9 هزار520 تن محصول پرتقال و نارنگی از باغات گچساران برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  علی مرادی مدیر جهاد کشاورزی گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای یک هزار و 850 هکتار باغ مرکبات و زیتون است، اظهار کرد: هم اکنون برداشت مرکبات پرتقال و نارنگی در این شهرستان آغاز شده است.

وی با اشاره به برداشت مرکبات پرتقال و نارنگی گفت: هم اکنون برداشت مرکبات ( پرتغال و نارنگی) از 634 هکتار از باغات شهرستان گچساران آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: برداشت این محصولات از باغات گچساران تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

مرادی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 9 هزار520 تن محصول پرتقال و نارنگی از باغات گچساران برداشت شود.

وی گفت: محصول برداشت شده علاوه بر بازار داخلی به شهرستان‌های همجوار و استان خوزستان نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران بیان کرد: قیمت هرکیلو گرم ازمحصول پرتقال و نارنگی به صورت عمده 25 هزار ریال و به صورت خرده فروشی 42 هزار و 500 ریال است.

مرادی عنوان کرد: جهاد کشاورزی خدماتی اعم از برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی ترویجی، کارگاه‌های آموزشی، بازدید دوره‌ای از باغات جهت حفظ نباتات، ارائه توصیه‌های الزامه به باغداران و پرداخت یارانه جهت خرید نهال و حفر گوده برای باغات جدید الاحداث به باغداران ارائه داده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان گچساران 21 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که از این میزان هفت هزار هکتار به صورت آبی و مابقی نیز دیم است.

 

انتهای پیام/ش

پیش بینی برداشت 9 هزار تن مرکبات از باغات گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.