عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ‌رهبر انقلاب در زمان ریاست جمهوری‌شان در تقویت نهضت‌ اسلامی نقش برجسته‌ای داشتند.

رهبری نقش برجسته‌ای در تقویت نهضت اسلامی داشتندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در همایش طلوع حقیقت اظهار کرد: ما مسئولیت زیادی در قبال این نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان غربی داریم و باید در جهت ترویج آن تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ایشان همواره توجه زیادی به مجاهدت در جهت احیای اسلام و ترویج اسلام انقلابی داشته‌اند، ادامه داد: با نگاهی به زندگی رهبر معظم انقلاب پیش از انقلاب در می‌یابیم که ایشان از نزدیک‌ترین افراد به امام خمینی(ره) بودند و توجه ویژه‌ای به جهان اسلام و خارج از کشور داشتند.

ولایتی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این راستا کتابی درباره نقش مسلمانان در آزادی هند نوشتند، تصریح کرد:‌ فارغ از نقش‌های برجسته‌ای که گاندی و اقبال لاهوری در آزادی هند داشتند، رهبر معظم انقلاب در این کتاب نقش مسلمانان را هم به طرز ویژه‌ای بیان کردند و در آثار خود تفاوتی نمی‌گذاشتند که احیاکنندگان اسلام سنی و یا شیعه هستند و این مسئله گامی محکم در جهت وحدت مسلمانان جهان بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بنده در زمان ریاست جمهوری ایشان در وزارت امور خارجه بودم و شاهد تلاش‌های ایشان برای رشد اسلام در کشورهای دیگر بودم، گفت: رهبر معظم انقلاب در دوران ریاست جمهوری خود زمان زیادی را صرف وحدت میان مسلمانان افغانستان کردند و در پایه‌گذاری حزب وحدت اسلامی در افغانستان زحمات زیادی کشیدند.

وی با اشاره به اینکه نقش رهبر انقلاب در زمان ریاست‌جمهوری‌شان در تقویت نهضت اسلامی بسیار برجسته بود، گفت: ایشان در کشورهای مسلمان منطقه بذری را کاشتند که امروز به نهالی برومند تبدیل شده و اسرائیل و آمریکا را در منطقه دچار سرگیجه کرده است و ان‌شاءالله ریشه آنان به طور کامل از منطقه کنده شود.

ولایتی با اشاره به اینکه امروز می‌بینیم در بسیاری از نقاط جهان از جمله مبارزات انتخاباتی آمریکا افرادی چون ترامپ و کلینتون در صدد بودند که چهره‌ای سیاه از اسلام نشان دهند، گفت: علاوه بر این سردمداران گروه‌ تروریستی داعش و تکفیری چون ابوبکر بغدادی ابوجهل زمان هستند و تمام تلاش خود را کردند که از ترویج اسلام جلوگیری کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: داعش نسخه شرقی بلک واتر است یعنی مزدورانی که از آمریکا و اسرائیل پول گرفتند که مسلمانان را بکشند و در این شرایط ما باید توجه ویژه‌ای به بیانات و نامه‌های مقام معظم رهبری داشته باشیم.

ولایتی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در رقه ۱۲ پایگاه زده اند و می‌خواهند نیروهایشان را تا ۱۲ هزار نفر افزایش دهند.

وی ضمن مطرح کردن این سوال که آمریکا چرا می‌خواهد نیروهایش را در رقه افزایش دهد، گفت: همه مسلمانان باید بدانند که آمریکا، برخی از کشور‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی بنایشان بر ادامه کار و حمایت از داعش است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آمریکا و هم پیمانانش بدانند که از رقه هم همچون بوکمال اخراج می‌شوند. آمریکا قصد داشت در بوکمال ارتباط دمشق، تهران و عراق را قطع کند، اما نتوانست.

ولایتی با بیان اینکه دشمنان دو هدف مشخص را دنبال می‌کنند، ادامه داد: دشمنان ایجاد تفرقه، احیای جاهلیت قبل از اسلام به نام اسلام، تشکیل بلک واتر شرقی و نشان دادن چهره‌ای مشوش از اسلام را دنبال می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مقام معظم رهبری درست نقطه مقابل دشمنان عمل کردند و بیشترین تاکید و نقش را در حمایت از مبارزان مسلمان در کشور‌ها دارند و نامه‌هایی هم که فرستادند در جهت تبیین واقعیت‌هاست.

وی با بیان اینکه تا اسلام هست مبارزه هم هست، خاطر نشان کرد: فعالیت در جهت تبیین تئوری و مبارزه به عنوان دو عنصر مکمل یکدیگر اهمیت زیادی دارند و اگر فقط به یکی بپردازیم و دیگری را رها کنیم ممکن است گمراه شویم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار