مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سرایان گفت:تاکنون 57 اثر شهرستان سرایان در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عرب،مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: با ثبت 2 اثر معنوی مهارت چادر شب بافی و مراسم روز برات باعنوان میلک دگیر کرده (شمع روشن کردن) در فهرست میراث ملی تعداد آثار ثبت شده شهرستان سرایان به 57 اثر رسید.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سرایان با بیان اینکه 57 آثار ثبت شده شامل 45 بنا و محوطه تاریخی، 7 اثر معنوی و 5 اثر طبیعی است،گفت: در سطح شهرستان 250 اثر تاریخی و 23 جاذبه طبیعی و گردشگری شناسایی شده و اقدامات لازم برای ثبت بناها و محوطه های تاریخی، مهارت ها و فنون صنایع دستی و آداب و رسوم و همچنین جاذبه های طبیعی شهرستان سرایان در حال انجام است.
 
عرب افزود: پرونده ثبت 7 بنای تاریخی شامل: شامل خانه تاریخی رفیعی سرایان ، خانه کبیری راد آیسک ، خانه های تاریخی جهانی و میرعلی ضیائی در شهر سه قلعه ، خانه تاریخی طاهریان روستای دوست آباد ، حمام تاریخی و مسجد قدیمی کامرود تهیه شده و اطلاعات لازم برای ثبت مجموعه آبشارها و دره دوتکی واقع در شمال روستای کریمو و ترش آب زنگو نیز انجام شده است.

وی گفت: همچنین اقدامات لازم برای ثبت 13 محوطه تاریخی شهرستان نیز انجام شده که با تکمیل شدن پرونده ها و اطلاعات و مدارک مورد نیاز بزودی برای ثبت در فهرست میراث ملی کشور ارسال خواهند شد.
انتهای پیام/ب


شناسایی 250 اثر تاریخی در شهرستان سرایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.