در آستانه برگزاری رزمایش‌ هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا، کره شمالی این دو کشور هم پیمان را به «جنگ طلبی» متهم کرد.

برگزاری رزمایش‌ هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا انتقاد کره شمالی را برانگیختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در آستانه رزمایش‌ هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا، کره شمالی روز یکشنبه این دو کشور هم پیمان را به «جنگ طلبی» متهم کرد.

رزمایش هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا موسوم به «Vigilant Ace» که حدود 230 فروند جنگنده از جمله جنگنده های رادارگریز آمریکایی اف-22 در آن شرکت دارند، روز دوشنبه آغاز می شود و پنج روز طول می کشد. این رزمایش چند روز پس از شلیک یک موشک بالستیک قاره پیما از سوی کره شمالی که تنش‌ها در منطقه را تشدید کرد، برگزار می شود.

«رودونگ سینمون»، روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی امروز در مقاله ای نوشت: «این یک اقدام تحریک آمیز آشکار و همه جانبه علیه کره شمالی است که ممکن است هر لحظه به یک جنگ هسته ای منجر شود. آمریکای جنگ طلب و دست نشانده آن، کره جنوبی، باید خوب به یاد داشته باشند که رزمایش مشترک آنها که کره شمالی را هدف قرار می دهد، به اندازه ای احمقانه است که موجب تعجیل در خودتخریبی آنها می شود.»

وزارت امور خارجه کره شمالی روز شنبه دولت آمریکا را متهم کرد که با این رزمایش هوایی به هر قیمتی، به دنبال ایجاد یک جنگ هسته ای است. اچ.آر. مک‌مستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد احتمال جنگ با کره شمالی روز به روز در حال تقویت است.

وی در یک همایش گفت: «من فکر می کنم این احتمال (درگرفتن جنگ) روز به روز افزایش می یابد و این بدان معناست که ما برای حل این مسئله در یک مسابقه هستیم. برای مقابله با این مسئله، راههایی خارج از مناقشه مسلحانه وجود دارد، اما این یک مسابقه است، زیرا بیش از پیش (به هدف خود) نزدیک شده و دیگر زمان زیادی نمانده است.»

کره شمالی از آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما موسوم به هواسونگ-15 خبر داده است که می تواند یک «کلاهک هسته ای بسیار سنگین» را حمل کند و کل قلمروی آمریکا را هدف قرار دهد. کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد کشورش به هدف خود رسیده و به یک کشور کاملا هسته ای تبدیل شده است.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد کره شمالی از رزمایش مشترک هوایی کره جنوبی و آمریکا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار