کارگاه آموزشی مبارزه با آفت كرم گلوگاه انار با رهاسازی دشمنان طبيعی ،پرچم زدايي،استفاده از مواد دور كننده و شخم زمستانه برگزار شد.

برگزاری كارگاه آموزشی مبارزه با آفت كرم گلوگاه انار در بخش چترود به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ مسعودی مدير جهاد كشاورزی شهرستان كرمان گفت: سالانه ۲هزار و ۲۵۰تن انار در بخش چترود شهرستان كرمان توليد مي شود كه مهمترين آفت اين محصول كرم گلوگاه انار است كه هر ساله خسارات زيادی به نيمی از محصولات انار اين بخش وارد می كند.


وي با اشاره به اینکه كرم گلوگاه انار مهمترين عامل كاهش كمی و كيفی محصول انار و يكي از موانع مهم صادرات اين محصول است افزود: در راستاي مبارزه با اين آفت ،رعايت بهداشت باغ،مبارزه با علف هاي هرز و ساير آفت ها ،هرس و تغذيه باغ از اهميت خاصي برخوردار است.


وی افزود: به همين منظور مركز جهاد كشاورزی بخش چترود با همكاري حوزه مقاومت بسيج اقدام به برگزاري يك دوره كارگاه آموزشي مبارزه با آفت كرم گلوگاه انار با حضور 50نفر از خواهران بسيجي کرد.


مدير جهاد كشاورزي شهرستان كرمان گفت:در اين كارگاه كارشناسان به نحوه زندگی و زمستان گذراني اين افت و بيان روش هاي مختلف مبارزه با اين آفت پرداختند.


گفتنی است :از جمله روشهاي مبارزه با اين افت مبارزه مكانيكي،بيولوژيكي و رعايت اصول به زراعي ياد شده است.از جمله روشهاي موثر در كاهش اين آفت رعايت بهداشت باغ،جمع آوري ميوه هاي آلوده از سطح باغ و جمع آوري بقاياي ميوه بر روي درختان است.


انتهای پیام/س


 

 

کارگاه آموزشی مبارزه با آفت كرم گلوگاه انار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار