مدیر کل بهزستی استان کردستان با اشاره به قانون استخدام سه درصد معلولان در دستگاه هاي دولتي گفت: معلولانی که در آزمون استخدامی پذیرفته شده باشند شامل این قانون می شوند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صباح قریشی، مدیر کل بهزستی استان کردستان  امروز (13 آذر) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در سنندج با تبریک روز جهانی معلولین و هفته وحدت گفت: دغدغه اصلی معلولین مناسب سازی محیطی، مبلمان شهری و فضاسازی ادارات و سازمان های دولتی است.

وی به ستاد پیگیری مناسب سازی محیطی برای معلولان در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: بعد از تشکیل این ستاد از 2 سال گذشته و دادن ماموریت به استان، نظارت و ارزیابی های قابل توجهی در راستای پیگیری مطالبات معلولین از دستگاه های دولتی انجام شد.

مدیر کل بهزیستی کردستان، با بیان اینکه سری از ادارت و سازمان های دولتی مناسب سازی را جدی گرفتند، عنوان کرد: امیدواریم در استان به جایی برسیم که تمامی معلولین استان بتوانند تنهایی به راحتی تردد کنند و مشکلی نداشته باشند.

قریشی، با تاکید بر دیده شدن معلولین اذعان کرد: ما باید برای یک نفر هم که شده راه را هموار کنیم چرا که مهمترین چیزی که باعث مستقل شدن یک معلول می شودف مناسب سازی است.

وی با بیان اینکه مناسب سازي اماكن دولتی و عمومي نيازمند فرهنگ سازی است، افزود: خوشبختانه در سال 95، استان کردستان در عملکرد دبیرخانه ستاد مناسب سازی نسبت به دیگر استان های کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

وی به قانون استخدام سه درصد معلولان در دستگاه هاي دولتي اشاره کرد و افزود: معلولانی که در آزمون استخدامی پذیرفته شده باشند و جز افراد مصاحبه شونده باشند شامل این قانون می شوند که در سال 95 این مهم در استان عملیاتی شد و ما در این زمینه پشت نوبتی نداریم.

مدیر کل بهزیستی کردستان به اجرای طرح تسهیلات مسکن دومعلولیتی اشاره کرد و بیان کرد: در حال حاضر 102 خانواده مشمول این طرح در استان شناسایی شد که 34 واحد تحویل مشمولان داده شد و 35 واحد دیگر نیز آماده تحویل است.

قریشی، با اشاره به افزایش مستمری مددجویان در سالهای اخیر همچنین گفت: ظرف 2 سال گذشته اعتبارات خوبی در زمینه وسایل تنظیفی که از مطالبات معلولین است، در استان اختصاص داده شده است.

سینا کریمی، رئیس انجمن ضایعات نخاعی استان کردستان نیز در ادامه این جلسه خواستار حمایت همه دستگاه ها از معلولین شد و اظهار کرد: حمایت از معلولین نباید منحصر به بهزیستی شود و در قانون حمایت از معلولان 15 دستگاه دولتی موظف به حمایت از معلولان شده اند.

انتهای پیام/م

قانون حمایت از معلولان 15 دستگاه دولتی موظف به حمایت از معلولان شده اند

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.