آیت الله حسینی بوشهری گفت:دشمنان اسلام باایجاد دودستگی بین مسلمان قصدایجاداسلام‌هراسی درجهان راداشته است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله سید‌محمد حسینی‌‌شاهرودی،عضو مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در جلسه وبینار وحدت در سیره و کلام حضرت محمد(ص) در دانشگاه مجازی المصطفی(ص) با اشاره به اهمیت وحدت در بین مسلمانان اظهار داشت: در بررسی سیره و گفتار پیامبر اکرم(ص) حفظ وحدت جامعه اسلامی بیش از هر نکته اجتماعی دیگری دیده می‌شود.

وی تأکید قرآن را برای اعطاء خلق عظیم به پیامبر اکرم(ص) برای گرایش مردم به اسلام از طریق پیامبر اکرم(ص) دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) با داشتن ویژگی‌های اخلاقی مانند مهربانی و صبوری عامل جذب همه فرق و ادیان به خود شده و این سفارش به وحدت تا جایی پیش رفته که در انجام فرایض عبادی مانند نماز جماعت نیز به یک تأکید تبدیل‌شده است.

وی تفرقه‌افکنی بین تشیع و اهل تسنن را توطئه دشمنان اسلام دانست و گفت: دشمنان اسلام با ایجاد دودستگی و نفاق بین مسلمان قصد ایجاد اسلام‌هراسی و کم‌رنگ جلوه‌دادن اسلام در جهان را داشته و تنها زمانی از وحدت نام برده و حمایت می‌کنند که بخواهند اقلیتی مانند داعش را به اسلام نسبت دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری الگو گرفتن از سیره پیامبر را برای مبلغان دین یک امر ضروری معرفی و تصریح کرد: تفرقه‌افکنی بین ادیان و فرق دینی را می‌توان نوعی خیانت به اسلام دانست و متأسفانه این رفتار منافق‌گونه در همه اعصار و در دوران پیامبر اکرم(ص) نیز دیده‌ شده است.

وی چشم‌پوشی پیامبر(ص) را از خیلی از مسائل برای حفظ وحدت اسلامی یادآور شد و بیان کرد: در مطالعه سیره پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) مهم‌ترین نکته حفظ وحدت اسلامی بوده اما با بررسی رفتارهای اجتماعی امروز شاهد بغض و کینه نسبت به هم هستیم که جای بررسی و تجدیدنظر دارد.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به کلام حضرت زهرا(س) تأکید کرد: حضرت زهرا(س) پیروی از امامان معصوم(ع) را عامل جلوگیری از تفرقه و ایجاد نظم و نظام در جامعه می‌دانست و این خود نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه وحدت در جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با دعوت از همه مسلمانان برای حفظ وحدت و مودت و ابراز آن در تعاملات اجتماعی خود خاطرنشان کرد: امام(ره) نیز با پیروی از اصل وحدت در حکومت‌داری پیامبر اسلام(ص) توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و تا امروز هیچ دولتی نتوانسته پایه‌های این انقلابی مردمی را متزلزل کند.

انتهای پیام/ح

تفرقه‌افکنی بین ادیان و فرق دینی نوعی خیانت به اسلام است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار