تلاش ترزا می برای متقاعد کردن همتایان اروپایی خود در خصوص سه موضوع کلیدی در مذاکرات برگزیت

نخست‌وزیر انگلیس در چارچوب مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا باید همتایان اروپایی خود را درباره سه موضوع مهم متقاعد کند.

تلاش ترزا می برای متقاعد کردن همتایان اروپایی خود در خصوص سه موضوع کلیدی در مذاکرات برگزیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس باید در سه موضوع کلیدی حل نشده در پرونده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) شامل هزینه جدایی انگلیس از این اتحادیه، مرزهای ایرلند و سرنوشت اتباع اروپایی ساکن انگلیس، همتایان اروپایی خود را متقاعد کند.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: مذاکرات درباره برگزیت امروز (دوشنبه) با حضور بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل از سر گرفته خواهد شد. ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا و میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد برگزیت امروز با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ترزا می باید در سه موضوع کلیدی حل نشده در پرونده برگزیت شامل هزینه جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، مرزهای ایرلند و سرنوشت اتباع اروپایی ساکن انگلیس، همتایان اروپایی خود را متقاعد کند. وی امیدوار است مرحله اول مذاکرات هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

خبرنگار شبکه از بروکسل گزارش داد: همانطور که می دانید کشورهای اروپایی انتظار دارند پیش از پرداختن به هر موضوع دیگری، سه موضوعی را که در اولویت هستند روی میز مذاکرات قرار دهند و درباره هزینه ای که قرار است انگلیس هنگام خروج از اتحادیه اروپا بپردازد، سرنوشت شهروندان اروپایی که در خاک انگلیس زندگی می کنند و آینده مرزهای ایرلند، با یکدیگر به توافق برسند.

کشورهای اروپایی از ماه ها پیش تا کنون یعنی از آغاز مذاکرات در ماه ژوئیه و اوت تأکید می کنند که انگلیس باید همزمان هم به تعهدات مالی کوتاه مدت خود یعنی زمان خروجش از این اتحادیه که بیست و نهم مارس 2019 پیش بینی شده است، عمل کند و هم به برنامه های بلند مدتش مانند صندوق های بازنشستگی.

به نظر می رسد توافقی در این زمینه میان دو طرف حاصل شده است. بر اساس این توافق روشی برای محاسبه وجود خواهد داشت. هنوز مبلغ کلی مشخص نیست اما می دانیم کشورهای اروپایی تمایل دارند پشت میز مذاکرات، صحبت از مبلغ 55 تا 60 میلیارد یورو باشد. این مبلغی است که در حال حاضر درباره آن صحبت می شود. بر اساس این توافق، انگلیس حدود 16 درصد آن را پرداخت خواهد کرد. این رقم، نظری است و پنجشنبه و جمعه درباره آن صحبت شد. به نظر می رسد مذاکرات کنونی برگزیت مرحله ای است برای اینکه در اجلاس اروپا که قرار است ده روز دیگر در بروکسل برگزار شود، توافقی حاصل شود.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار