رئیس شبکه بهداشت و درمان پل‌دختر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ مورد افراد مبتلا به بیماری سالک در این شهرستان شناسایی شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ناصر بابایی ظهر دوشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پل‌دختر گفت: سال گذشته آمار مبتلایان به بیماری سالک در این شهرستان ۱۹ مورد گزارش شده که امسال این میزان کاهش یافته است.

وی افزود: از تعداد ۹ مورد مبتلا به سالک ۲ مورد در شهر پلدختر، ۲ مورد روستای سراب حمام و مابقی در روستا‌های چم گز، بیشه زرده، باغ علیا، مورانی و پاعلم بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پل‌دختر گفت: سالک یک نوع بیماری پوستی مشترک بین انسان و حیوان است که از طریق نیش پشه حاوی انگل هنگام تغذیه به خون بیمار وارد و انتقال می‌یابد.

وی افزود: این بیماری واگیردار نیست و درمان آن طولانی بوده و افراد باید مسائل بهداشتی و درمانی در این زمینه را رعایت کنند.

بابایی به اقدام‌های مبارزه با سالک در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: سالانه مناطقی که در شهرستان کانون این بیماری هستند به وسیله شبکه بهداشت سم‌پاشی می‌شوند.

وی افزود: کانون بیماری سالک روستای سراب حمام در شهرستان پلدختر شناسایی شده که کانال موجود در وسط این روستا و کانال شهر پل‌دختر سم‌پاشی شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پل‌دختر گفت: مبارزه با این بیماری همکاری سایر دستگاه‌ها نیز می‌طلبد و با توجه به حضور کارشناسان در مناطق مختلف به همکاری دهیاری‌ها به عنوان فرمانداران روستا‌ها نیاز است.

انتهای پیام/د

۹ فرد مبتلا به سالک در پل‌دختر شناسایی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.