در حال حاضر 300 هزار نفر در استان اصفهان از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند که 120 هزار نفر از این افراد دارای نوعی معلولیت هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل بهزیستی استان اصفهان  امروز در آیین تکریم و معارفه رؤسای سازمان بهزیستی شهرضا، اظهار کرد: هیچ تفاوتی بین معلولان و سایر افراد جامعه وجود ندارد و همه آنها باید از حقوق مساوی برخوردار باشند.

سعید صادقی افزود: لایحه قانون جامع حمایت از معلولان برای تصویب به صحن علنی مجلس ارسال شده و امید است با تصویب هرچه سریعتر و ابلاغ آن به سازمان‌های بهزیستی در سراسر کشور روند خدمت‌رسانی به جامعه معلولان بهبود یابد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: یکی از مهمترین مزیت‌های قانون جدید حمایت از معلولان ضمانت اجرای آن است که سبب می‌شود طرح‌ها و مصوبات در این زمینه بهتر و بیشتر قابل اجرا باشد.

وی بیان داشت: در حال حاضر 300 هزار نفر در استان اصفهان از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند که 120 هزار نفر از این افراد دارای نوعی معلولیت هستند.

صادقی اضافه کرد: شمار معلولان استان اصفهان یک دهم معلولان کشور است که یکی از مهمترین دلایل در این زمینه سازماندهی مناسب برای شناسایی معلولان با هدف ارائه خدمات بهینه به آنان است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه سالیانه 25 تا 30 هزار نفر به جامعه معلولان کشور اضافه می‌شود، عنوان داشت: کارت شناسایی ویژه معلولان که در استان اصفهان صادر می‌شود در همه دنیا قابلیت عرضه و استفاده از خدمات مناسب را دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های سازمان بهزیستی در زمینه ارائه خدمات مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت، برای کاهش آمار معلولیت در استان اصفهان در حال اجرا است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.