وکیل ارشد ترامپ مدعی شد طبق قانون اساسی آمریکا کسی نمی‌تواند رؤسای جمهور این کشور را به ممانعت از اجرای عدالت متهم کند.

کسی نمی‌تواند ترامپ را به ممانعت از اجرای عدالت متهم کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مجله آمریکایی نیوزویک، «جان دَود»، یکی از وکلای ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، امروز (دوشنبه) مدعی شد اتهامات علیه ترامپ مبنی بر مانع تراشی بر سر راه اجرای عدالت مردود هستند، زیرا طبق قانون اساسی آمریکا کسی نمی‌تواند رؤسای جمهور این کشور را به ممانعت از اجرای عدالت متهم کند.

جان دَود در گفتگو با پایگاه خبری اکسیوس، مدعی شد قانون اساسی آمریکا ترامپ را پلیس شماره یک مردم آمریکا می داند و طبق این توصیف، اقدامات ترامپ مانع تراشی بر سر اجرای عدالت نیست، زیرا او مأمور اصلی اجرای قانون در آمریکا قلمداد می شود.

وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود این حق مسلم ترامپ است که دیدگاه‌های خود را درباره مسائل مختلف بیان کند (اشاره به توییت اخیر ترامپ درباره تحقیقات رابرت مولر درخصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و اتهامات مربوط به ارتباط میان ستاد انتخاباتی ترامپ و مقامات روس). ترامپ هر گونه تبانی میان اعضای ستاد انتخاباتی‌اش با روس‌ها را رد می کند. این در حالی است که مایکل فلین، مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ، روز جمعه اعتراف کرد درباره ارتباطات خود با مقامات مسکو به اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) دروغ گفته است. ترامپ نیز یک روز پس از آن در این باره توییتی منتشر کرد که گمانه زنی ها درباره تلاش های وی برای ممانعت از اجرای عدالت را افزایش داد.

ترامپ در توییت خود نوشت: مجبور بودم ژنرال فلین را اخراج کنم، زیرا او به مایک پنس-معاون اول- و اف بی آی دروغ گفته بود. این مایه تأسف است، زیرا اقدامات وی در دوران اتقال سیاسی قدرت قانونی بودند. چیزی برای مخفی کردن وجود نداشت! این توییت ترامپ می تواند به عنوان مدرکی دال بر تلاش های وی در مانع تراشی بر سر اجرای عدالت تلقی شود، زیرا گزارش ها نشان می دهد پس از مطرح شدن اتهامات علیه فلین، ترامپ از جیمز کومی –رئیس وقت اف بی آی– خواسته بود از رسیدگی به پرونده فلین دست بکشد. حال توییت ترامپ ثابت می کند او زمانی که از کومی خواسته است دست از سر فلین بردارد به این موضوع آگاهی داشته که فلین درباره ارتباطش با روس‌ها به اف بی ای دروغ گفته است.

این در حالی است که وکیل ترامپ با اعلام اینکه این توییت را خودش نوشته، افزود البته این موضع فرقی در اصل ماجرا ندارد، زیرا اصولاً نمی توان رئیس جمهور را به ممانعت از اجرای عدالت متهم کرد.

انتهای پیام/

وکیل ترامپ می‌گوید قانون اساسی آمریکا رئیس‌جمهور این کشور را بالاترین مأمور اجرای عدالت می‌داند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار