دو منبع آگاه فاش کردند ژاپن به دنبال ارتقاء بُرد موشک‌های خود برای هدف قرار دادن کره شمالی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی؛ دو منبع آگاه فاش کردند دولت ژاپن به دنبال دستیابی به موشک‌هایی است که قادر باشند هر هدفی در کره شمالی، به ویژه پایگاه‌های موشکی این کشور، را در تیررس خود داشته باشند.

مقامات توکیو قصد دارند در بودجه دفاعی سال آینده ژاپن که ماه آوریل تصویب می‌شود، مبلغی را برای انجام مطالعات درمورد جنگنده‌های اف-۱۵ اختصاص داده تا بُرد شلیک موشک این جنگنده‌ها را افزایش دهند. یکی از جنگنده‌های پرکاربرد در نیروی هوایی ژاپن، جنگنده آمریکایی لاکهید مارتین است که موشک هوا به سطح این جنگنده قادر است اهدافی در فاصله یک هزار کیلومتری را نشانه گیری کند.

این منابع آگاه که نامشان فاش نشده است، اظهار کردند: یک روند جهانی برای استفاده از موشک‌هایی با برد بیشتر به راه افتاده و طبیعی است ژاپن نیز در این شرایط به افزایش برد موشک هایش توجه داشته باشد.

تلویزیون ژاپن چندی پیش اعلام کرد این کشور علاقه‌مند به خرید موشک‌های طراحی و تولید شده بوسیله شرکت کانگسبرگ نروژ است که ۵۰۰ کیلومتر برد دارد و می‌توان در جنگنده‌های اف-۳۵ لاکهید مارتین از آن‌ها استفاده کرد.

منابع آگاه در ادامه افزودند: هیچکدام از این موارد در بودجه ۴۶.۷۶ میلیارد دلاری وزارت دفاع ژاپن قید نشده است و این وزارتخانه قصد دارد اعتبار مالی کافی برای خرید‌های جدید را به بودجه سال آینده اضافه کند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که تهدید‌های موشک‌های بالستیک کره شمالی افزایش یافته و به این کشور توانایی کافی را داد تا در تقابل‌های نظامی، دست بالاتر را داشته باشد.

موشک‌های ضدهوایی و ضدکشتی ژاپن که هم اکنون در اختیار دارد، بیش از ۳۰۰ کیلومتر بُرد ندارند و این موضوع موجب نگرانی توکیو شده است.

«ایتسونوری اونودرا»، وزیر دفاع ژاپن، در مصاحبه اخیر خود مطالبی مغایر با اظهارات دو منبع آگاه بیان کرده بود. اونودرا مدعی شد ژاپن فعلا قصد ندارد برای تجهیز موشکی کشور بودجه‌ای اضافی در نظر بگیرد، زیرا به واکنش سریع و کارآمد دوستان آمریکایی در برابر دشمن اطمینان کافی دارد.

آخرین آزمایش موشک بالستیک کره شمالی که چهارشنبه گذشته انجام شد، از نوع قاره پیما بوده و بیش از ۴ هزار کیلومتر برد داشته است.

 

انتهای پیام/

ژاپن در صدد دستیابی به موشک‌هایی با قابلیت هدف قرار دادن کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار