فرماندار شهرستان همدان خبر داد؛

ثبت67 اثر تاریخی درتویسرکان

فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: از 221 اثر تاریخی و گردشگری تویسرکان 67 اثر به ثبت رسیده است.

ثبت67 اثر تاریخی درتویسرکانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب مومیوند فرماندار شهرستان همدان در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان با یک هزار و 556 کیلومترمربع مساحت دارای 101 هزار و 700 نفر جمعیت است، اظهار داشت: روند کاهش جمعیت در شهرستان در سال‌های گذشته زیاد بود اما در دولت یازدهم با اقدامات انجام شده در راستای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری متوقف شده است.

وی  با بیان اینکه 48 درصد از جمعیت شهرستان تویسرکان شهری و 52 درصد روستایی است، افزود: نیمی از مردم شهرستان تویسرکان در روستاها زندگی می‌کنند.

فرماندار شهرستان همدان  با تأکید بر اینکه شهرستان تویسرکان دارای 221 اثر است، تصریح کرد: از این تعداد 164 اثر در بخش مرکزی و 57 اثر در بخش قلقلرود است.

مومیوند ادامه داد: از 221 اثر تاریخی و گردشگری تویسرکان 67 اثر به ثبت رسیده است، بیان کرد: از این تعداد 32 اثر در بخش مرکزی و 35 اثر در بخش قلقل رود است.

مومیوند با بیان اینکه آرامگاه حیقوق نبی، مسجد جامع سرابی و غیره از جمله آثار تاریخی تویسرکان است، بیان کرد: بازار تاریخی تویسرکان نخستین بازار سرپوشیده است که در دوره صفویه در استان همدان احداث شده است.

وی  ابراز کرد: عملیات احداث هتل فاران تویسرکان به 60 تخت در حال انجام است که می‌تواند یکی از هتل‌های خوب استان باشد.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه تعدادی مجوز راه‌اندازی مراکز اقامتی برای شهرستان صادر شده است، بیان کرد: در صورت به نتیجه رسیدن این اقامتگاه‌ها مشکلی در پذیرش و اقامت گردشگران و مسافران ایجاد نمی‌شود.

مومیوند در خصوص بازسازی بناهای تاریخی در تویسرکان بیان کرد: بازسازی کاروان‌سرای فرسفج با 200 میلیون تومان، خانه دکتر اقتداری، مدرسه شیخ علی‌خان زنگنه، خانه معصومی و غیره در این شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام/ب

 67 اثر تاریخی در تویسرکان به تبت رسید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.