نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از گذشت 14 سال از زلزله بم از روند ساخت ساز و مرمت ارگ راضی نیستیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،نیکزاد نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی  در بازدید از ارگ تاریخی بم گفت: متاسفانه از روند بازسازی ارگ تاریخی راضی نیستم و ارگ بم در تاریکی و خاموشی کامال است هیچ استفادهای در بحث گردشگری داخلی و خارجی از ارگ بم نمیشود شبها ارگ بم تاریک و خاموش است باید مسئولین برای نور پردازی و استفاده از ارگ اقدام کنند ارگ بم میتواند منبع درامد خوبی برای مردم و شهر بم باشد .


نیکزاد گفت: مدیر پایگاه جهانی ارگ بم در بم نیست و هر چند ماه یک بار به بم میاید و این نارضایتی کارگران ارگ مردم و روند ساخت ساز و مرمت ارگ بم را مشکل کرده است مدیر پایگاه جهانی ارگ اگر میخواهد مدیر ارگ بم باشد باید در بم ساکن باشد ، متاسفانه میراث فرهنگی بم و پایگاه جهانی ارگ بم از هم جدا هستند و باید با هم ادغام شوند این موضوع را به ریاست میراث فرهنگی کشور گفتم و خواستار پیگیری آن هستم .


نیکزاد افزود: دولت خارج از بودجه سال 95 مبلغ 14 میلیارد تومان برای بازسازی و مرمت ارگ بم اختصاص داده این اعتبار به سال 96 انتقال یافته است و 40درصد این اعتبار تخصیص داده شده است باید هر چه سریعتر ساخت ساز و نور پردازی ارگ قدیم انجام شود ، ارگ یک میراث گهرباری است در اختیار ما باید توجه بیشتری به آن شود زیرا درآمد گردشگری از کشاورزی بیشتر است .

نماینده مردم شرق استان گفت: باید از تمام فضای ارگ بم استفاده شود و از گارگران ارگ بم خواست تمام توان خود را در ساخت ارگ بم بکار گیرند .

انتهای پیام/ی

ارگ بم برای شب ها نورپردازی نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار