کارخانه "صدر فولاد" خرم‌آباد تعطیل شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛کارخانه صدر فولاد یکی از واحد‌های تولیدی استان لرستان است که اخیراً به‌دلیل برخی مشکلات تعطیل و ۱۸۰ کارگر آن نیز بیکار شده‌اند.

کارخانه صدر فولاد استان لرستان یکی از کارخانه‌های بحرانی است که از حدود سه ماه پیش به‌دلیل مشکلاتی که داشت تعطیل شده است؛ این کارخانه به‌مساحت ۳۵ هکتار و سالانه ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید می‌کرد که قرار بود این میزان تولید ۲.۵ برابر شود، اما نه‌تن‌ها این امر محقق نشد بلکه این واحد تولیدی همانند برخی از دیگر کارخانه‌های استان لرستان تعطیل شد و ۱۸۰ نیروی آن نیز از کار بیکار شدند!

تأمین سرمایه در گردش، مهم‌ترین مشکل کارخانه صدر فولاد لرستان

مدیر عامل شرکت صدر فولاد لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛، در ارتباط با وضعیت این کارخانه گفت: در حال حاضر مشکل اصلی تأمین سرمایه در گردش برای راه‌اندازی برای تولید در این کارخانه است.

آقای امیدی افزود: در جلسات ستاد تسهیل که برگزار شد، مقرر شده بود که بانک عامل نیز برای تأمین سرمایه در گردش با ما همکاری کند، اما متأسفانه هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

مدیر عامل این کارخانه گفت: در حال حاضر نیز یک مدت دوماهه به ما داده شده تا مشکلات را برطرف کنیم و تلاش داریم که این مشکلات با کمک دستگاه‌ها و همچنین مدیریت ارشد استان هرچه سریعتر برطرف شود.

وی گفت: برای حل مشکل نقدینگی و سر مایه در گردش این به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به اینکه مدیریت استان زیادی کرده از جمله استمهال وام‌ها و زمان گرفتن از دستگ‌های خدمات رسان که مشکلات این کارخانه برطرف شود، عنوان کرد: هیچ‌کدام از این تلاش‌ها تاکنون نتیجه‌ای نداشته است و مدیریت این کارخانه نتوانسته بدهی‌های خود را بپردازد. 

فرصت دوماهه به مدیرعامل صدر فولاد

معاون استاندار لرستان اظهار داشت: مالک این کارخانه دارای مشکلات زیادی است و به او یک فرصت دوماهه دادیم تا مشکلات مربوط به آن را رفع کند.

غضنفری گفت: در صورتی که مالک این کارخانه تا مدت معلوم نسبت به رفع مشکلات مربوطه اقدام نکند از راه دیگری وارد می‌شویم؛ که از جمله این راه‌ها می‌توان به جذب سر مایه گذار جدید اشاره کرد.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.