دانشگاه علوم پزشکی بابل، یکی از ۸ دانشگاه کشور در راه اندازی دانشکده طب ایرانی است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ،سید علی مظفرپور مدیر گروه طب سنتی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، با بیان اینکه دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از ۸ دانشکده طب سنتی در کشور است، افزود: استراتژی‌هایی برای گسترش مکاتب طب سنتی و مکمل به کشور‌های دنیا ارائه شده است.

وی طب ایرانی را یکی از مهم‌ترین مکاتب طب سنتی در جهان دانست و گفت: بیش از ۱۴۰۰۰ میراث مکتوب در قالب کتاب و رساله از دانشمندان مختلف در مدت زمان ۷۰۰۰ سال در این مکتب طبی جمع آوری شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به الزام گسترش مکاتب طب سنتی و مکمل از سال ۲۰۰۲ در جهان اشاره کرد و گفت: از کشور‌ها خواسته شد تا سال ۲۰۰۷ این مکاتب را در سیستم درمانی خود تلفیق کنند.

وی به راه اندازی ۸ دانشکده طب ایرانی و ۱۷ گروه آموزشی در کشور از سال ۲۰۰۷ اشاره کرد و افزود: ایران با برگزاری آزمون‌های سالانه، شروع به جذب دستیار تخصصی طب ایرانی از بین پزشکان عمومی علاقمند گرفت.

وی با بیان اینکه دو نفر از اولین دستیاران طب ایرانی در کشور از بابل بودند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل، یکی از ۸ دانشگاه کشور در راه اندازی دانشکده طب ایرانی است.

وی با بیان اینکه اولین سری از دانشجویان دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی بابل امسال فارغ التحصیل می‌شوند، افزود: در این دانشکده هم اکنون ۶ دوره ورودی دستیار طب سنتی تحصیل می‌کنند.

دکتر مظفرپور با بیان اینکه در طب ایرانی اولویت بر ارتقای سلامت است، گفت: سلامتکده‌ها بر مبنای طب سنتی ایرانی در کنار دانشکده‌های طب ایرانی به بیماران خدمات سلامتی ارائه می‌دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل به برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تامین ۱۰ سلامتکده در کشور اشاره کرد و افزود: سلامتکده‌ای در ۳ طبقه و در زمینی با متراژ ۲۰۰۰ متر مربع در دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه خدمات طب ایرانی از سال ۱۳۹۸ وارد شبکه بهداشتی کشور می‌شود، گفت: شبکه بهداشتی شهرستان بابل در میان ۱۰ دانشگاه به عنوان پایلوت، طب ایرانی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ر

دانشجویان دانشکده طب سنتی از تحصیل فارغ می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پریسا لقایی
۱۴:۵۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام من لیسانس شیمی کاربردی دارم و علاقمند به رشته طب سنتی هستم راهنمایی بفرمایید به چه صورت میتونم تو این رشته تحصیل کنم باسپاس
آخرین اخبار