نجات ۵ ماهیگیر سریلانکایی توسط کشتی غول پیکر نفتکش ایرانی

۵ ماهیگیر سریلانکایی جمعه گذشته توسط کشتی غول پیکر نفتکش ایرانی در آب‌های آزاد نجات یافتند صبح امروز تحویل بندر چابهار شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، صیادان سریلانکایی که توسط نفتکش ایرانی ۱۰ آذرماه در آب‌های آزاد نجات یافتند بعد از گذشت ۵ روز با هماهنگی مرکز MRCC بندر چابهار امروز چهارشنبه از فاصله ۱۰ مایلی چابهار توسط یدک کش خضراء از کشتی STREAM تحویل گرفته شدند و اقدامات لازم جهت اسکان و انتقال آن‌ها در حال انجام است.

ابراهیمی معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این رابطه گفت: آقای باغستانی، فرمانده کشتی به محض مشاهده قایق سانحه دیده، در طوفان، بارش شدیدباران، کاهش دید و شرایط نامناسب جوی، ضمن کاهش سرعت، تغییر مسیر داده و اقدام به عملیات نجات کرده که جای تقدیر دارد.

نجات ۵ ماهیگیر سریلانکایی توسط کشتی غول پیکر نفتکش ایرانی+تصاویر

ابراهیمی با بیان اینکه عملیات نجات حدود ۵ ساعت به طول انجامیده، خاطر نشان کرد: طبق اظهارات سرنشینان قایق نجات یافته سریلانکایی، این قایق بر اثر طوفان شدید واژگون شده و بر روی قایق واژگون شده و سرنشینان بمدت ۳ روز در شرایط نامناسب جوی دریا بلاتکلیف بوده اند.

وی در ادامه اذعان داشت: لازم است شناور‌های فعال منطقه، ضمن رعایت کلیه اصول ایمنی شناور و سرنشینان آن، قبل خروج از بندر از طریق مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر چابهار که این مرکز خدمات کامل نجات دریایی و هواشناسی و ... را به صورت ۲۴ ساعته در کل سال مطابق با استاندارد‌های بین المللی IMO ارائه می‌دهد در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ف

۵ ماهیگیر سریلانکایی توسط کشتی غول پیکر نفتکش ایرانی نجات یافتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.