به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مازیار یزدانی، معاون فنی و زیر بنایی شرکت راهآهن با بیان اینکه 2 خطه مسیرهای ریلی و برقی کردن قطارها پروژه های مورد هدف راه آهن هستند اظهار کرد: طرح برقی کردن مسیر ریلی دورود - اندیمشک را در برنامه داریم.
وی در ادامه گفت: برای 2 خطه کردن مسیر ریلی قم - دورود نیز باید از فاینانس خارجی و یا طرح های مشارکتی استفاده کنیم.
یزدانی اذعان داشت: از 4 بلاکی (مسیر یک ایستگاه تا ایستگاه دیگر) که برای بازسازی در مسیر خط آهن دورود - اندیمشک برنامه ریزی شده بود یک بلاک به پایان رسیده و امیدواریم با بازسازی بلاک دوم مشکلات این نقطه حل شود.
معاون فنی و زیر بنایی شرکت راهآهن تصریح کرد: 2 بلاک دیگر در اداره کل راه آهن زاگرس و لرستان است که بطور همزمان تا پایان سال مورد بازسازی قرار می گیرند تا در مسیر ریلی دورود - اندیمشک دیگر شاهد مسدودی بلندمدت نباشیم.
این مقام مسئول بیان داشت: به دلیل شکستگی پی در پی ریل در این مسیر، در بسیاری مواقع مجبور به کاهش سرعت بودیم و بازگشت به سرعت مجدد استهلاک بسیاری در پی داشت، اما با اتمام پروژه بازسازی این محور شامل توازن سرعت در تمام طول مسیر هستیم.
مازیار یزدانی اذعان کرد: یکی دیگر از ملزومات بازسازی این مسیر ریلی، ارتقای ایمنی قطارها است.
وی با اشاره به اینکه احداث مسیر ریلی هزینه بسیاری دارد افزود: مسیر ریلی تهران - اهواز - سربندر در حد فاصل بین قم - دورود - اندیمشک یک خطه است که برای بهره گیری بیش تر از ظرفیت موجود خوزستان باید این محور 2 خطه شود.
یزدانی ابراز امیدواری کرد؛ 2 خطه شدن مسیر ریلی دورود - اندیمشک، موجب افزایش سرعت حرکت قطارها و نیز ایمنی در این مسیر گردد.
انتهای پیام/گ