رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: ۲۳ آموزشگاه تخصصی برای دانش‌آموزان استثنایی در زنجان فعال است.

فعالیت ۲۳ آموزشگاه تخصصی برای دانش‌آموزان استثنایی در زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ فریقی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت:با توجه به اینکه ۲۶ هزار معلول در سطح استان داریم، آموزش و پرورش استثنایی دو هدف تشخیصی، پیشگیری و توان بخشی و آموزش را دنبال می‌کند.

وی اظهار کرد: ۲۳ آموزشگاه تخصصی برای دانش‌آموزان استثنایی در استان زنجان فعال است و ۱۷۳ آموزشگاه برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه که اختلال جزئی دارند، پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: ۴۳۵ نیروی انسانی آموزش و پرورش در مدارس استثنایی استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۷۳ درصد خانم و ۲۷ درصد آقا هستند.

فریقی به کمبود ۱۵۰ نیروی انسانی در بخش آموزش استثنایی اشاره کرد و گفت: ۸۵ درصد دانش‌آموزان مدارس استثنایی فرزندان طبقه ضعیف جامعه هستند.

وی افزود: در تابستان امسال ۱۸ هزار و ۲۴۰ دانش‌آموز بدو ورود به دبستان غربالگری شدند و کار غربالگری در هشت پایگاه سنجش صورت گرفته و در این غربالگری ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز شناسایی و در مدارس استثنایی ثبت‌نام کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان بیان کرد: بیشتر آموزش‌های ارائه شده در آموزش و پرورش استثنایی مبتنی بر آموزش خانواده است.

فریقی گفت: در بحث احداث مدارس ویژه معلولان باید از ابتدا استاندارد‌های مربوطه رعایت شود تا دانش آموزان در این مدارس راحت تحصیل کنند.
انتهای پیام/ر

کمبود ۱۵۰ نیروی انسانی در بخش آموزش استثنایی استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.