مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : 173 مددجوی خراسان شمالی مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : در دو سال اخیر 173 مددجوی خراسان شمالی با حمایت های کمیته امداد، مستمری بگیر سازمان تامین  شده اند که هشت نفر آن ها زن سرپرست خانوار و 165 نفر نیز مردان و زنان مجری طرح‌های اشتغال هستند.

اهرابی با بیان اینکه توسعه بیمه‌های اجتماعی عاملی مهم در توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت  به شمار می‌رود، افزود: کمیته امداد به دنبال آن است تا شرایطی را فراهم کند که تمامی مددجویان بتوانند از این بیمه‌ها بهره‌مند شوند.

وی گفت: از مجموع مددجویانی که مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند ، 121 مددجو از طریق بازنشستگی،  17  نفر به دلیل از کارافتادگی و 35 خانوار نیز دلیل فوت از مزایای مستمری بیمه تامین اجتماعی برخوردار شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان با تاکید بر اینکه حق بیمه این افراد به صورت رایگان از سوی کمیته امداد به حساب تامین اجتماعی واریز می شود،افزود: اعتبارات این خدمت از دو محل منابع داخلی کمیته امداد و همچنین یارانه ها تامین اعتبار می شود.

اهرابی با بیان اینکه کمیته امداد برای این مددجویان ماهیانه بیش از 172 هزار تومان به حساب تامین اجتماعی واریز می کند، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 870 میلیون تومان به حساب تامین اجتماعی واریز شده است.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از پنج هزار و 20 مددجوی تحت حمایت این نهاد، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که دو هزار و ۴۰۰ نفر آن زن سرپرست خانوار و بیش از دو هزار و63  نفر نیز مجریان طرح‌های اشتغال  هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان درباره بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال، گفت: زنان سرپرست خانوار شهری کمتر از 45 سال سن و مددجویان دریافت‌کننده وام اشتغال می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند و بر اساس توافقات انجام‌شده پس از ۱۰ سال سابقه بیمه، زنان سرپرست بازنشسته می‌شوند و مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند.

اهرابی افزود: حق بیمه این افراد برای استفاده از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت از سوی کمیته امداد به‌صورت رایگان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/آ

ارائه خدمات کمیته امداد خراسان شمالی به مددجویان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.