تولید بیش از 600هزار تن عسل در ایلام

معاون بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام اعلام کرد: 660 هزار تن عسل در سال زراعی جاری از زنبورداران استان ایلام برداشت شده است.

تولید بیش از 600هزار تن عسل در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛  مجتبی شیرخانی معاون بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به برداشت 660 هزار تن عسل در سال زراعی جاری از زنبورداران استان گفت: همچنین دراین مدت 17 کیلو گرم ژله رویال، یک هزار و 130 کیلوگرم گرده گل، یک هزار و 41 کیلوگرم موم و 94 کیلوگرم بره موم تولید شده است.

وی افزود: در استان ایلام طبق آخرین آمار و سرشماری های انجام گرفته 76 هزار و 270 کندوی عسل مدرن در استان ایلام وجود دارد که بیشترین این کندوها متعلق به شهرستان ایلام با تعداد 24 هزار و 413 کندو و کمترین کلنی زنبور هم متعلق به شهرستان دره شهر با یک هزار و 475 کندو است.

شیرخانی گفت : تعداد یک هزار و 211 نفر در زنبورستان های استان ایلام فعالیت دارند که بیشترین افراد شاغل در این حوزه در شهرستان ایلام با 403 نفر و کمترین شاغل نیز در شهرستان دره شهر با 56 نفر است.

وی تعداد زنبورداران استان ایلام را یک هزار و 131 نفر ذکر کرد که در شهرستان ایلام 211 نفر به عنوان بیشترین و 26 نفر در دره شهر به عنوان کمترین زنبوردار در استان به حرفه زنبورداری فعالیت دارند.

معاون بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد : در مجموع تعداد 586 نفر فعال در حوزه زنبورداری در استان ایلام بیمه شده اند که شهرستان ایلام 212 بیمه شده دارد و شهرستان های دره شهر با صفر و ایوان با 16 نفر بیمه کمترین میزان بیمه شده زنبورداری را دارند.

حدود یک هزار گونه گیاهی در دشت ها و کوهستان های ایلام وجود دارد که از این تعداد، 500 گونه شامل 6 تیره گیاهی برای تولید عسل و تغذیه زنبور کاربرد دارد که این تنوع کم نظیر گیاهی موجب غنای بی رقیب عسل تولیدی ایلام است.

انتهای پیام/ه

 

تولید عسل در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.