صد‌ها نفر از مردم قاهره با برپایی تظاهرات، تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و واکنش رژیم‌های عربی به این تصمیم را محکوم کردند.

برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی در قاهرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، صدها نفر که اکثر آنها را اصحاب رسانه و خبرنگاران تشکیل می داد پنجشنبه شب با برپایی تظاهرات در مرکز قاهره، پایتخت مصر، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و واکنش رژیم های عربی به این تصمیم را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان شعارهای ضد آمریکایی، اسرائیلی و ضد رژیم های عربی سر دادند و پرچم آمریکا و اسرائیل و تصاویر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، را آتش زدند. شرکت کنندگان در این تظاهرات، قطع روابط کشورهای عربی با آمریکا و بستن سفارت این کشور در پایتخت های عربی و همچنین بستن سفارت اسرائیل در کشورهایی مانند مصر را که با این رژیم توافق صلح امضا کرده اند خواستار شدند.

معترضان به تصمیم ترامپ شعارهای مانند «قدس عربی است»، « فلسطین به رغم خواسته اسرائیل عربی است»، « مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. برپایی چنین تظاهراتی در خیابان های قاهره پایتخت مصر طی چند سال اخیر به خصوص بعد از حمله شدید نیروهای امنیتی به طرفداران محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر در سال 2013 میلادی در نوع خود نادر است.

 

انتهای پیام/

تظاهرات مردم قاهره در محکومیت تصمیم ترامپ درباره قدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار