تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حذف کنکور/25 آذر، آغاز ثبت نام هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان

وزارت علوم در هفته‌ گذشته با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از این موارد می‌پردازیم.

 

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.


امسال ۳۰ هزار شغل در حوزه فناوری ایجاد شده است

خسرو پیری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امورفناوری وزارت علوم،گفت:با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده در کشور، در سال جاری۳۰ هزار شغل در حوزه فناوری ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های این وزارت در حوزه علم و فناوری پرداخت و جدی‌تر شدن حرکت‌های علمی در کشور و پرداختن به برنامه‌های کیفی به جای برنامه‌های کمی را از مزیت برنامه‌ها و سیاست‌های جدید وزارت علوم دانست.

25 آذر، آغاز ثبت نام هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان

محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:ثبت نامهجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان، از روز شنبه 25 آذرماه در سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir آغاز و دانشجویان می توانند در این سایت ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان، اساتید و کارکنان تمامی دانشگاههای سراسر کشور می توانند در عتبات دانشگاهیان ثبت نام کنند، ادامه داد: کاروان های دانشگاهی در قالب 5 گروه اساتید، دختران مجرد، متاهلین، پسران مجرد و کارمندان دانشگاه ها به دوره هجدهم عتبات عالیات اعزام می شوند.

برنامه‌های دولت برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی

ذوالفقاریزدان مهر گفت:در برنامه ششم، در بحث ساخت خوابگاه دانشجویی برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است که این صندوق به کمک بخش خصوصی و با ارائه یارانه به بخش خصوصی به کمبود فضای خوابگاهی پایان خواهیم داد.

 یزدان‌مهر در ادامه با اشاره به در نظر گرفتن بودجه مناسب در سال 97 برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی، تصریح کرد: در بودجه سال 97 نیز دولت برای ساخت خوابگاه متأهلی نیز برنامه‌های خوبی دارد و بودجه خوبی در نظر گرفته است.

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تعطیل نمی‌شوند

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیچ واحد دانشگاه آزاد اسلامی تعطیل نخواهد شد و قاعدتاً تا زمانی که واحدی فعال باشد، به نیروی کار نیاز دارد

ارائه 15 رشته به زبان انگلیسی در دانشگاه تهران

نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران گفت:بیش از 15 رشته به زبان انگلیسی در پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از بهمن ماه در برنامه ها قرار گرفته است، همچنین دانشکده‌های ما هم در صورت آمادگی می توانند این دوره ها را برگزار کنند.

رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد: معتقدم با این تمهیدات و توسعه ارتباطاتی‌ می‌توانیم پیشرفت چشمگیری در جذب دانشجوی خارجی داشته باشیم.

تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حذف کنکور

رهبررئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:در حال حاضر قانون حذف کنکور مسکوت باقی مانده و به دستور رئیس جمهور کمیته‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور وزرا‌ی علوم بهداشت و نماینده دانشگاه آزاد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای عملیاتی شدن حذف کنکورتشکیل می‌شود.

وی در خصوص انحلال و یا تغییر ساختار سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: بحث انحلال سازمان سنجش آموزش کشور در پیش نبوده و مسئله مهم بیشتر تغییر ساختار این سازمان است که در این میان دانشگاه آزاد پیشنهاد داده است به جای یک بار کنکور دانشجو در سال چندبار کنکور بدهد و بر اساس بالاترین نمره در دانشگاه‌های مدنظر برای ادامه تحصیل مذاکرات را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار