معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: دست‌های پشت پرده وزنه برداری مانع از احقاق حق بهداد سلیمی شد.

داورزنی: دست‌های پشت پرده، مانع از احقاق حق سلیمی شد/ تیم‌های ایرانی باید در کشورمان از عربستانی‌ها میزبانی کنندبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا داورزنی درباره قهرمانی تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی بیان‌ کرد: باید این موفقیت ارزشمند را به ملت بزرگ ایران تبریک بگویم. به هر ترتیب همانگونه گه مقام معظم رهبری در پیامشان اشاره کردند دل مردم شاد شد. این رقابت ها در آمریکا برگزار و ایران برای نخستین بار قهرمان شد. همانگونه که می دانید ورزشکاران ما همواره برای این سفر با مشکل مواجه هستند اما اینکه وزنه برداران قدرتمندانه مدال ها را درو کردند و قهرمان جهان شدند بسیار ارزشمند است.

او ادامه داد: با توجه به فضای خاصی که در دنیا وجود دارد قهرمانی تیم ملی وزنه برداری ارزش زیادی دارد. باید به ۲ اتفاق مهم در ورزش کشورمان هم‌ اشاره کنم. قهرمانی تکواندو در جایزه بزرگ جهان ارزشمند بود اما اتفاق شیرین ثبت جهانی چوگان بود. تلاش های وزارت ورزش و سازمان میراث فرهنگی پس از چندین سال به بار نشست و ایران توانست در کره جنوبی این رشته را به نام خودش ثبت کند که البته ثبت چوگان شیرینی میلاد باسعادت پیامبر اکرم بود.

داورزنی خاطرنشان کرد: طبیعی است وزارت ورزش نگاه ویژه ای به آینده تمام رشته های ورزشی به خصوص رشته های مدال آوری مانند وزنه برداری که سبد مدال های ایران در بازی های آسیایی و المپیک‌ پر می کنند دارد. امیدوارم با حمایت هایی که صورت می گیرد بتوانیم وزنه برداری را به عنوان رشته ای پرمدال در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ و المپیک ۲۰۲۰ داشته باشیم و براساس آیین نامه پاداش قهرمان ها سعی می کنیم پیش از پایان سال شرایطی فراهم کنیم که پاداش قهرمان هایمان در وزنه برداری و سایر رشته ها پرداخت شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش درمورد ناداوری علیه بهداد سلیمی در رقابت های جهانی اظهار کرد: مسئولان فدراسیون وزنه برداری در کمیته بین المللی المپیک، دادگاه بین المللی ورزش و فدراسیون جهانی اینگونه ناداوری ها را پیگیری می کنند اما وزارت ورزش هم برای احقاق حق بهداد سلیمی در کنار فدراسیون است. هم در المپیک ریو و هم در رقابت های جهانی به بهداد سلیمی اجحاف شد و باید تلاش کنیم اقدام‌های قانونی را بدون حاشیه و در آرامش دنبال کنیم و به نتیجه برسیم.

داورزنی درباره اظهارنظر برخی کارشناسان‌ مبنی براینکه هیئت ژوری به درستی حرکت بهداد سلیمی را رد کرده است، گفت: طبیعی است اختلاف نظر در این موضوع وجود دارد. اعتقاد دارم‌ نه تنها در وزنه برداری بلکه در سایر رشته ها هم‌ با اینگونه لابی ها و بحث های پشت پرده مواجه هستیم. باید به قوانین احترام‌ بگذاریم اما تا زمانیکه افراد رای می دهند می توانیم‌ شاهد باشیم گه با وجود ۳ چراغ سفید داوران هیئت ژوری رای را بازمی گرداند. همین شرایط برای وزنه بردار کشور دیگری اتفاق افتاد اما حرکت او قبول شد. چنین حرکاتی شبهه را به وجود می آورد که دست های پشت پرده برای تعیین مدال آور تعیین تکلیف می کند. طبیعی است که دوستان ما در فدراسیون وزنه برداری براساس مستنداتی که در اختیار دارند ناداوری ها را پیگیری می کنند و آنجایی هم‌که لازم باشد دستگاه دیپلماسی و وزارت ورزش به چنین بحثی ورود کنند در کنار فدراسیون هستیم.

او درمورد تاکید دبیر کل AFC برای برگزاری بازی بین تیم های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث تصریح کرد: AFC به صورت رسمی چیزی را به ما ابلاغ نکرده است. در نشست هایی که تاج و همکارانش با مسئولان AFC و هیئت رئیسه این نهاد داشتند تصمیم گرفته شد که تیم ها در زمین خود از حریفان میزبانی کنند. فدراسیون و وزارت ورزش به صورت جدی این موضوع را پیگیری می کنند. به دادگاه بین‌المللی ورزش اعلام کرده ایم‌ ایران‌ امن است و از طرفی بازاریابی AFC با برگزاری بازی ها در زمین‌بی طرف تحت تاثیر قرار گرفته است. دوستان ما در فدراسیون فوتبال پیگیری کرده اند که ایران به حقش برسد و در کشورمان از حریفان میزبانی کنیم. همه دنبال این هستیم که چنین اتفاقی رخ دهد.

رئیس فدراسیون والیبال درباره حواشی اخیر این‌ رشته گفت: این رفتارها خوب نیست و همه باید به قوانین احترام‌ بگذاریم.اگر قرار باشد هر کسی برای خودش تعیین تکلیف کند و نسبت به رای داور به شکل خاصی اظهار نظر کند با احساسات هواداران بازی می شود.

او ادامه داد: اعتراض به رایی که علیه تیم شهرداری ارومیه صادر شده است قانون دارد. مسئولان‌ این تیم می توانند به کمیته تجدیدنظر اعتراض کنند تا بررسی شود. اگر قرار است تغییری در رای ایجاد شود این امر در کمیته تجدید نظر صورت می گیرد. در ارومیه ۲ موضوع اتفاق افتاده است. ترک زمین در تمام دنیا با باخت فنی همراه است اما رایی که کمیته انضباطی فدراسیون برای پرتاب اشیا و رفتار ناشایست برخی تماشاگران درست بوده است و نبایست چنین موضوعی مطرح شود که آرا به سود تیم های تهرانی است.

داورزنی خاطرنشان کرد:این اتفاق در تبریز هم تکرار شد اما مسئولان باشگاه شهرداری تبریز درخواست کردند اجرای رای تا زمان بررسی کمیته تجدید نظر متوقف شود. این روال قانونی باید انجام شود و دوستان ما در ارومیه هم می توانستند به جای نشان دادن یک رفتار ناپسند چنین کاری انجام دهند. سفارش کرده ام هیئت رئیسه سازمان لیگ تشکیل شود تا مواردی که در جریان بازی رخ داده است بررسی و برای تیم شهرداری تصمیم مناسب گرفته شود. راه حل مناسب این نیست که با احساسات هواداران بازی کنیم و حرف هایی بزنیم که برای ورزش کشور خوب نیست. انتظار دارم مسئولان باشگاه شهرداری ارومسه خودشان را برای احترام گذاشتن به قانون‌ ملزم کنند. این که یک تیم از ارومیه به تهران بیاید و در مسابقه شرکت نکند برخلاف قانون است. اعضای کمیته انضباطی فدراسیون والیبال به مسائل حقوقی اشراف کامل دارند و با بررسی فیلم بازی و گزارش های موجود رای صادر کردند. اگر اعتراضی هم به رای داریم باید طبق قانون رفتار کنیم. اینکه یک مربی یا باشگاه بخواهد به خودش اجازه دهد برای نشان دادن اعتراض دست به هر کاری بزند دیگر نمی توان‌ بازی ها را برگزار کرد. ضمن احترام به مردم شریف ارومیه امیدواریم در آرامش و بدون متشنج کردن فضا شرایطی فراهم شود که والیبال ایران به مسیر رو به رشدش ادامه دهد.

انتهای پیام/

اظهارات داورزنی در مورد دست های پشت پرده در ورزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار