به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،طراحی فضا در اصل، یک بازاریابی است و باید نگرانی مهمی برای مدیران و صاحبان رستوران ها باشد. طراحی باید همچون عاملی نیرومند، تصمیم به بازگشت مجدد به رستوران را در مشتریان تقویت کند. چنانچه طراحی و تجهیزات، مناسب نباشند، مشتری همیشه با شک و تردید غذا انتخاب می کند که آیا آن غذا سالم است یا خیر.
رستوران هایی که طراحی، تشکیلات، نورپردازی و فضای مناسبی داشته باشند محیطی گرم و صمیمی را برای مشتریان تداعی می کنند. شرکت جهانتاب در عرصه طراحی و دکوراسیون رستوران، سابقه ای درخشان داشته و با در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار در طراحی موفق یک رستوران، سربلند بوده است. جهانتاب معتقد است، طراحی موفق یک رستوران تا حد زیادی به چگونگی مشاهده (احساس) مشتری بستگی دارد. در زیر به چند نکته که تاثیر بسزایی بر مشاهده مشتری دارد اشاره می کنیم.
بیشتر بخوانید:راه حل کمبود جا در خانههای کوچک!+تصاویر
رنگ
روانشناسی رنگ و ارتباط آن با انسان، یکی از جالب ترین و در عین حال جنبه بحث انگیز بازاریابی است. رنگ ها احساسات مختلفی نسبت به مغز دارند. آنها بر بدن ما تاثیر می گذارند و رفتارهای روان شناختی مختلفی را ایجاد می کنند. یکی از عوامل مهم در انتخاب طرح رنگی رستوران شما علاوه بر مفهوم، تصویر و هدف رستوران شما و تاثیر روانی آن بر ذهن مشتری است.
مبلمان
یک موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که مبلمان یکی از مهم ترین اجزای رستوران است که در جذب مشتری تاثیر دارد، چرا که راحتی آن برای او اهمیت بسیاری دارد. فرقی نمی کند چقدر هزینه کرده باشید، مشتری شما از این موضوع اطلاعی ندارد، ولی آرامش و راحتی برایش بسیار مهم است.
نورپردازی
نورپردازی، یک عامل حیاتی است، به ویژه هنگامی که وارد یک مکان عمومی مانند یک رستوران می شوید. با روشنایی مناسب می توانید کیفیت مبلمان را افزایش داده و نقاط ضعف را پنهان کنید. علاوه بر این، روشنایی، اولین چیزی است که مشتریان را از بیرون جذب می کند.
چراغ های روشن، هنگامی که افراد از آستانه عبور می کنند به آنها خوش آمد می گویند. انتخاب چراغ ها و همچنین تاثیر سبک مبلمان برای ایجاد جو، بسیار مهم است. ایجاد یک طراحی داخلی رستوران موفق نیز به شدت به نورپردازی آن بستگی دارد.
موسیقی
موسیقی، تاثیر قابل توجهی بر مشتریان رستوران دارد. مطالعات متعدد نشان داده است که موسیقی پس زمینه، کارکنان را خوشحال تر کرده، تصویر یک مکان را بهبود بخشیده و اشتها را تحریک می نماید. موسیقی پاپ، اشتها و سرعت تمرکز ما را افزایش می دهد، در حالی که موسیقی کلاسیک، معده را برای ایجاد آرامش غذا مستعد می کند. در فست فودهای شلوغ، موسیقی پاپ باعث افزایش سفارش ها می شود و به سرعت خواندن منو کمک می کند.
در رستوران های منحصر به فرد نیز سمفونی ها یکی از گزینه های حتمی به حساب می آیند. بین موسیقی و غذا ارتباط متقابلی وجود دارد، پس چرا سعی نکنیم ترکیب های مورد مطالعه بین دو جهان را برای تحریک حس ها ایجاد کنیم؟
عطر
محرک های رژیم غذایی بسیار قدرتمند هستند؛ زیرا به هیچ وجه از فیلترهای شناختی عبور نمی کنند، بلکه مستقیم به مغز می روند. بویایی انسان می تواند حتی کوچک ترین تفاوت های ظاهری را درک کند. انسان حدود 6-5 میلیون گیرنده دارد که او را قادر می سازد تا 100,000 بوی مختلف را شناسایی کند. بازی با این حس برای موفقیت بازاریابی شما اهمیت زیادی خواهد داشت.
نظافت
شما بارها شنیده اید که نظافت مهم است! به نظر می رسد موضوع واضحی باشد، اما بسیاری از صاحبان رستوران ها مقدار خیلی زیادی هزینه محصولات با کیفیت بالا و فعالیت های تبلیغاتی می کنند، ولی در رابطه با نظافت خیر! نظافت فرصتی است برای ایجاد یک تصور متمایز از رستوران شما در ذهن مشتری.
به یاد داشته باشید اگر مشتریان یک نوبت بوی نامطبوع را تحمل کنند، می توانید اطمینان داشته باشید آنها هرگز بر نمی گردند؛ بنابراین مراقب باشید که اگر تصمیم به طراحی داخلی فست فود یا رستوران خود گرفته اید، ساده از کنار آن عبور نکنید و آن را به افراد مجرب و کاردانی که در این حرفه نامی هستند و دستی بر آتش دارند بسپارید.
یک طراحی خوب می تواند در پیشرفت و رونق رستوران شما و جذب مشتری بسیار تاثیرگذار باشد. بدانید که جدا از کیفیت خوب غذاها، دکوراسیون منطقی و مناسب، یکی از بزرگ ترین عوامل رشد و رونق کاری شماست.
منبع:مجله منزل
انتهای پیام/