امام جمعه شهرستان سلسله:

اندیشمندان اسلامی ملت‌ها را نسبت به استکبارستیزی بیدار کنند

امام‌جمعه شهرستان سلسله با اشاره به اینکه امروز هر کاری که استکبار می‌خواهد برای خود در منطقه انجام دهد با هزینه آل سعود انجام می‌دهدگفت: اندیشمندان اسلامی باید ملت‌ها را آگاه کنند و نسبت به استکبارستیزی امت اسلامی را بیدار کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سجاد موسوی امام‌جمعه سلسله در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مظلومیت اولین قبله‌گاه مسلمین قدس شریف اظهار داشت: اگر امروز شیطان بزرگ فریاد شادمانی سر می‌دهد شاید رژیم اشغالگر قدس فکر می‌کند به آرزویش رسیده است که این به‌واسطه ترفند‌هایی است که در مدت ۶۰ سال اشغالگری به کار گرفته و به‌واسطه اختلاف و تفرقه‌ای است که به‌واسطه ۶۰ سال امت‌های اسلامی را به آن گرفتار کرده است.

وی افزود: این حرکت اخیری که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب که می‌فرماید این اقدام و ادعای قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا نشان عجز بود، این را دنیای اسلام و اندیشمندان اسلامی محکوم می‌کند و در منظر مردم، تاریخ و بشریت بی‌اعتبار و بی‌ارزش است.

امام جمعه سلسله عنوان کرد: اگر آن روزی که غرب صورت گرفته بود حاکمان کشور‌های اسلامی به وظیفه دینی‌شان عمل می‌کردند امروز روی نقشه نشانی از رژیم غاصب نبود.

وی بیان کرد: اگر آن روزی که حاکمان کشور‌های اسلامی در رأس قدرت بودند و به‌واسطه اختلاف و استکبار مسلط نبود می‌توانستند ریشه این غده سرطانی را از جا دربیاورند امروز آمریکا به دنبال بال‌وپر دادن به فرزند نامشروع خود برای رسیدن به اهداف شوم خود نبود، اما قدس شریف هرگز پایتخت نخواهد شد.

موسوی تصریح کرد: اگر آمریکا می‌خواهد جنگ را در منطقه آغاز کند، زمانی که جمهوری اسلامی فتنه بزرگی به نام داعش را پس از شش سال در سوریه و پس از سه سال در عراق از دامن کشور‌های اسلامی پاک کرد، قطعاً این غده سرطانی هم از دامن کشور‌های اسلامی پاک خواهد شد.

وی خطاب به برخی از حاکمان کشور‌های اسلامی در منطقه خاطرنشان کرد: حاکمان جوان منفعت‌طلبی که امروز آلت دست آمریکا شده‌اند برای اینکه از خشم ملت‌های خود در امان باشند به یک بیانیه ساده اکتفا کرده‌اند که باید بدانند مردم می‌دانند که دل شما به این پست‌ها و حکومت کردن‌هایتان است و زمینه بقای حاکمیت شما به دوستی با اسرائیل است.

امام‌جمعه سلسله با تأکید بر عبرت گیری این حاکمان از سرنوشت حاکمانی، چون قذافی، صدام و علی عبدالله گفت: یقیناً این گام بی‌جای آمریکا در اعلام قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی آنچه را که بیشتر نمایان می‌کند کلام اسلامی است که از روز اول بر صلاح مقاومت تأکید داشته است و به فضل پروردگار انتفاضه‌های جدیدی شکل خواهد گرفت و قدس را از دامن رژیم غاصب صهیونیستی، آمریکا و همچنین از دامن تفکرات آل سعود پاک خواهد کرد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان عالی نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و مهمانان کنفرانس اسلامی در بعثت خجسته پیامبر اسلام، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: زبان جمهوری اسلامی زبان نصیحت است، اما عده‌ای برای دشمن کار می‌کنند و به دنبال جنگ هستند، نصیحتی که جمهوری اسلامی به مزدوران استکبار که خود را مسلمان می‌دانند برگرفته از قرآن و سنت است.

موسوی با بیان اینکه آن‌هایی که به دنبال خوش‌خدمتی به اربابان خود هستند می‌دانند که رضایت آن‌ها در جنگ، خونریزی و ناآرامی است افزود: آنچه می‌تواند این کژفهمی‌ها را سر جای خود بنشاند، وحدت امت اسلامی و اندیشمندان آن‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه نتیجه پناه بردن به استکبار، دست و بازوی استکبار شدن است عنوان کرد: امروز آل سعود نقش سرباز استکبار را دارد، اگر روزی استکبار برای پیاده کردن اهداف شوم خود در یک کشور بحران‌زده در منطقه و برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی نیاز به پیاده کردن سرباز داشت، امروز از سربازان مهره‌های جدید خام، منفعت‌طلب و جاه‌طلب استفاده می‌کنند.

موسوی بابیان اینکه امروز آنچه در زمره منویات شیطان است، فرزند شیطان یعنی آل سعود اجرا می‌کند بیان کرد: امروز برادرکشی را در یمن متوقف نمی‌کند، در سوریه که می‌خواهد مملکت به دست خودش باشد و محور مقاومت را حمایت کند می‌گوید نباشد، حتی به خود اجازه می‌دهد در امور داخلی یک کشور دخالت کند و مسئولی را بدزدند تا به اهداف شوم خود برسند و این پذیرفتن ولایت طاغوت است.

وی با تأکید بر اینکه اگر امت اسلامی پناه به ولایت غیر خدا ببرد، شکست می‌خورد خاطرنشان کرد: اگر با ایستادگی، شجاعت و بصیرت گام برداشت همان مسیری که فرزندان روح‌الله و امروز سربازان امام خامنه‌ای در ایران اسلامی نمودند به برکت صبر، مجاهدت و درصحنه بودن و ولایت‌پذیری شما مردم با بصیرت، این انقلاب صادر خواهد شد و اندیشمندان مسلمان هم باور خواهند کرد که اگر خدا را یاری کنید خدا هم شمارا یاری خواهد کرد.

موسوی گفت: امیدواریم با کلید وحدت، اتحاد و همدلی به سمت پیشرفت، آبادانی و خنثی کردن نقشه‌های استکبار پیش برویم.

انتهای پیام/م

بیدار کردن ملت‌ها توسط اندیشمندان اسلامی نسبت به استکبارستیزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار