فرماندار سراوان گفت: ۸۰ هزار نفر از جمعیت روستا‌های شهرستان با کمبود آب مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  درویش نارویی فرماندار سراوان در شورای رفع مشکلات این شهرستان گفت: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی ۱۶۳ روستا در این شهرستان با تنش جدی آب مواجه است.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد نیازمندان به آب به صورت آب رسانی سیار خدمات دهی می‌شوند و بقیه مردم با شیوه‌های خیلی سخت گذران زندگی می‌کنند.

نارویی با اشاره به این که روند توسعه در استان به صورت خطی است افزود: مناطق حاشیه‌ای و دور دست با داشتن ظرفیت‌های مهم از توازن رشد مناسبی بهره نبرده اند و این امر تا مسائلی همچون فقر، حاشیه نشینی و کاهش اعتماد مردم را به همراه داشته است.

فرماندار گفت: سراوان تنها شهرستانی است که ۵۲ درصد بافت جمعیتی آن روستایی است و تلاش‌های زیادی برای نگهداشت این جمعیت در روستا‌ها شده است، اما به دلیل کاستی‌ها و مشکلات عدیده برای زیست، مهاجرت روستاییان به شهر‌ها را شاهد هستیم که دولت باید برای رفع مشکلات مردم و پایداری و ماندگاری آن‌ها گام‌های موثری بردارد.

نارویی همچنین در ادامه خواستار رفع مشکلات آموزشی در این شهرستان شد.

وی تصریح کرد: سراوان علی‌رغم اینکه چالش‌های خاص خود را دارد، یک سری مزیت‌های برجسته جالب‌توجهی دارد که اگر آن‌ها را بالفعل کنیم می‌توان بسیاری از نارسایی‌هایی که اکنون با آن‌ها مواجه هستیم را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: یکی از این مزیت‌ها کشاورزی است، کشاورزی شغل سنتی و دیرینه مردم سراوان بوده و همین حالا هم بازندگی مردم عجین است، سالانه چند هزار تن خرما در سراوان بزرگ شامل سیب سوران، مهرستان و سراوان تولید می‌شود، که متأسفانه با برند‌های دیگر به نقاط مختلف کشور به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/گ

کمبود آب در روستاهای سراوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار