برچسب نشانگرهای رنگی تغذیه ای مشاوری مطمئن در انتخاب تغذیه سالم

کارشناس نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان برچسب نشانگرهای رنگی تغذیه ای را مشاوری مطمئن در انتخاب تغذیه سالم بیان کرد.

برچسب نشانگرهای رنگی تغذیه ای مشاوری مطمئن در انتخاب تغذیه سالمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ قادری‌فرح،کارشناس نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به آغاز طرح برچسب‌گذاری نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای از سال 94 توسط سازمان غذا و دارو گفت: نشانگرهای رنگی تغذیه ای با اسم چراغ راهنمای تغذیه ای یک طرح جهانی است که در واقع نقش مشاوره ای را در انتخاب تغذیه سالم ارائه می‌دهد.

وی افزود: با توجه به استقرار دبیر خانه برچسب‌گذاری نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای در دانشگاه همدان، صنایع تولیدی استان توانستند در این مدت بیش از 96 در صد محصولات خود را به این برچسب مندرج کنند که بیشترین آمار درج نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای را در کشور صنایع استان به خود اختصاص داده اند و تا پایان سال دیگر محصولات نیز به این برچسب مندج خواهند شد.

 ماریا قادری‌فرح اظهار کرد: وجود چنین طرحی رقابتی را در صنایع غذایی در ارایه محصول سالم بوجود آورد که ما شاهد کاهش نمک، چربی و قند در بیشتر محصولات هستیم.

 کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه افزود: طرح یاد شده که به منظور کاهش نمک، چربی و قند در محصولات معرفی شد، ابزاری برای انتخاب محصولی سالم در پیشگیری از بیماری های غیر واگیر به ویژه بیماری های قلبی و عروقی، چاقی، دیابت و دیگر بیماری ها است.

انتهای پیام/ ش

نشانگرهای رنگی تغذیه ای با اسم چراغ راهنمای تغذیه ای یک طرح جهانی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار