اسقف اعظم کلیسای کاتولیک قدس تصمیم دونالد ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

واکنش اسقف اعظم کلیسای کاتولیک بیت المقدس به تصمیم ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ اسقف اعظم کلیسای کاتولیک قدس تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس محکوم کرد و هشدار داد این اقدام موجب «انفجار» در کشورهای عربی خواهد شد.

اسقف اعظم «پیِرباتیستا پیزابالا»، از مدیران پاپ در کلیسای کاتولیک قدس گفت: به عقیده من این (تصمیم ترامپ) موجب بروز مشکل بزرگی خواهد شد و آن انفجار ناشی از خشم در همه کشورهای عربی و مسلمان است. در آغاز مذاکرات صلح در خاورمیانه، موضوع قدس باید در مرحله آخر مورد بحث قرار می‌گرفت نه در آغاز. بنابراین هر گونه تصمیم یکجانبه منجر سرخوردگی خواهد شد و این روند خشم و نگرانی و خشونت را تشدید می کند. این اقدام (تصمیم ترامپ) عاقلانه ای نبود.

وی با اشاره به «رویکرد فراگیر» بیت المقدس و اهمیت این مکان برای ادیان و مذاهب مختلف ادامه داد: قدس مکانی مقدس برای همه افراد و همه ادیان است. بسیاری از کشورهای خاورمیانه  این شهر را بخشی از هویت مذهبی خود می دانند بنابراین درک آن برای سایر ملل ممکن نیست.

اسقف اعظم پیِرباتیستا پیزابالا در کنار سایر نمایندگان مذهبی با ارسال نامه ای به ترامپ، نسبت به پیامدهای خطرناک انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هشدار داد.

در بخشی از نامه رهبران ادیان آمده است: ما مطمئن هستیم چنین اقدامی باعث افزایش تنفر، منازعه، خشونت و رنج مردم در این سرزمین مقدس خواهد شد و باعث درو شدن از هدف والای اتحاد می شود.

این مقام کاتولیک درباره روند ادامه مذاکرات صلح در خاورمیانه گفت: تا زمانی که قدس، رویکرد فراگیر خود برای ادیان را به دست نیاورد، ادامه مذاکره صلح میان اسرائیل و فلسطین غیرممکن است.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در یک اقدام جنجالی، قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و دستور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را صادر کرد.

پس از اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، هزاران نفر از مردم فلسطین همزمان با «روز خشم» در همه کشورهای اسلامی، به خیابان ها آمدند. این در حالی بود که نظامیان رژیم صهیونیستی برای کنترل فلسطینی های خشمگین با گلوله های واقعی به استقبال آنها رفتند. گزارش ها حاکی از آن است که ۲۱۷ فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و قدس اشغالی زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار