سعید باغبان عضو اتاق بازرگانی تبریز در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و معدن باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه شهر تبریز از مسیرهای اصلی در حمل و نقل کالا به اروپا است، اظهار کرد: استان تبریز به لحاظ موقعیت جفرافیایی با سه کشور ترکیه، ارمنستان و آذربایجان و بخشی از عراق مرز خاکی دارد و به دلیل سهولت دسترسی به اروپا از مسیرهای اصلی برای صادرات کالا به اروپا نیز محسوب میشود.
عضو اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به فعالیت چندین ساله کارخانه های شکلات در استان، تصریح کرد: تبریز با وجود کارخانههای شکلات سازی به قطب اول تهیه انواع شکلات در خاورمیانه تبدیل شده است و حدود ۲۰ هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه صنعت چرم از گذشته دور در تبریز به عنوان صنعت اول در تهیه کیف و کفش چرم زبانزد خاص و عام بوده است، تصریح کرد:۲ هزار کارگاه تولید کفش در استان تبریز فعالیت دارند که به دلیل واردات بی رویه کفشهای بی کیفیت چینی، بسیاری از آنها اقدام به تعدیل نیرو و کار کردن با ۵۰ درصد از ظرفیت اسمی خود هستند.
باغبان با اشاره به جاذبههای توریستی در این استان ، بیان کرد: شهر تبریز با جاذبههای گردشگری تاریخی و طبیعی که دارد ؛ سالانه نزدیک به ۵۰۰ هزار توریست داخلی و خارجی را پذیرایی میکند که با توجه به انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتظار میرود که ورود گردشگران به این استان افزایش یابد.
عضو اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی، یاد آورشد: این رویداد فرصت مهمی است تا بتوانیم ضمن معرفی تبریز و جایگاه برجسته این شهر از لحاظ تاریخی، تمدنی، آثار باستانی و ویژگیهای منحصر به فرد، بار دیگر ایران را به دنیا معرفی کنیم.
باغبان در پایان گفت: برای تشویق سرمایه گذاری در منطقه ارس امتیازهای در نظر گرفته شده است که شامل: معافیتهای مالیاتی و کاهش تعرفه که جریان ورود سرمایه به استان را تسهیل کرده است. با توجه به ظرفیتهای اقتصادی در منطقه ارس میتوان با سرمایه گذاری در زیرساختها باعث افزایش اشتغالزایی در استان شد.
انتهای پیام/
باید تولید کننده داخلی رو حمایت کنیم