معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون ۵۳۸ کیلومتر باند برفروبی در محور‌های مختلف استان لرستان انجام شده است.

به  گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حبیب جمشیدی،  معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون ۵۳۸ کیلومتر باند برفروبی در محور‌های مختلف استان لرستان انجام شده است.

وی افزود: این میزان برفروبی در محور‌های بروجرد، دلفان، الیگودرز، ازنا و دورود صورت گرفته، که بیشترین میزان برفروبی در گردنه‌های گشور و گاماسیاب شهرستان دلفان بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه در ایام یاد شده ۲۵۸ نفر نیروی راهداری به طور مستقیم در آماده‌باش قرار داشتند، گفت: تعداد ۱۸۸ دستگاه ماشین‌آلات راهداری نیز در این ایام مورد استفاده قرار گرفت.

جمشیدی از مصرف ۴۰۵ تن شن و نمک برای برفروبی و یخ‌زدایی محور‌های مواصلاتی لرستان خبر داد و گفت: درمجموع طی این ایام، عملیات ریزش‌برداری در سطح هشت مقطع در جاده‌های استان انجام پذیرفته است.

این مسوول با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه تاکنون ۲۷ ساعت کولاک شدید در محور‌های استان اتفاق افتاده است، ادامه داد: در این مدت بیش از ۵۰ وسیله نقلیه گرفتار در برف از کمک‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان بهره‌مند گردیده‌اند.

وی تصریح کرد: از هم‌استانی‌های عزیز درخواست می‌شود در صورت ضرورت سفر در هنگام بارندگی‌ها، ابتدا اطلاعات وضعیت راه‌های استان را از طریق سامانه گویای مرکز مدیریت راه‌ها به شماره ۱۴۱ دریافت و در صورت مساعد بودن شرایط جوی سفر کنند و حتی‌الامکان از سفر‌های غیرضروری پرهیز نمایند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: درصورتی که قصد سفر در ایام بارش را دارید علاوه بر رعایت سرعت مطمئنه، حتما وسایل ایمنی نظیر زنجیر چرخ به همراه داشته باشید.

انتهای پیام/د

بیشترین برفروبی در گردنه‌های دلفان صورت گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.