وزیر بهداشت گفت: مرکز ملی تحقیقات راهبردی در علوم پزشکی می‌تواند دیده‌بان کشور باشد و سبب شده با مراکز علمی برجسته دنیا ارتباط بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی در جمع خبرنگاران با تاکید کرد: در طرح تحول نظام سلامت در حوزه آموزش پزشکی اقدامات خوبی انجام شده است که راه اندازی مرکز ملی تحقیقات راهبردی در علوم پزشکی در همین راستا بوده است.

وی بیان کرد: این مرکز می تواند دیده‌بان باشد و سبب شده با مراکز علمی برجسته دنیا ارتباط بیشتری داشته باشیم .

هاشمی با بیان اینکه کارهای حوزه آموزش باید عمیق‌تر و علمی باشد تا مردم نتایج آن را به خوبی ببیند اظهار کرد: باید در مناطق مختلف کشور کشف استعداد در بخش علوم آموزشی انجام شود.

وزیر بهداشت با تاکید براینکه باید به مقوله آموزش پزشکی نگاهی عمیق و توجه جدی‌تر شود تا مردم نتایج آن را ببینند اظهار کرد: در حوزه آموزش یک نگاه اقتصادی نیز وجود دارد و همه ما باید در ارتقای سطح دانش آموختگان پزشکی کمک کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش مثل پژوهش زمانی ارزشمند می‌شود که بتوانیم‌ گره‌ای از مشکلات مردم را باز کنیم و در حوزه بهداشت و درمان به آنها کمک کنیم‌ اظهار کرد: ایجاد مراکز‌ بهداشتی – درمانی در راستای گسترش مقوله‌ آموزش‌ است و به طور دقیق‌ در راستای کیفی‌تر شدن دانش گروه‌ پزشکی‌ کمک می‌کند.

وی یادآور شد: سطح آموزش دانشجویان گروه پزشکی باید‌ ارتقاء پیدا کند‌ زیرا آنها‌ با جان و سلامت مردم‌ در ارتباط است‌.

انتهای پیام/

اظهارات وزیربهداشت در حاشیه افتتاح مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار