مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی گفت:صداوسیما کمک رسان خوبی در حوزه معرفی و اطلاع رسانی آثار تاریخی و مکان‌های گردشگری است.

صداوسیما کمک رسان خوبی برای معرفی آثار تاریخی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد رحیم رهنمادر نشست صمیمی با محسن نصر پور مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی افزود: میراث فرهنگی آمادگی دارد تفاهم نامه همکاری مشترک بین میراث فرهنگی و صداوسیما منعقد شود و ذیل آن کارگروه مشترک همکاری بیشتر تشکیل می‌دهیم و صداوسیما به خوبی می‌تواند از فضا‌های میراث فرهنگی در برنامه سازی و اجرای برنامه‌های خود بهره گیری کند.

 
وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد تاسیسات گردشگری کشور در خراسان رضوی بویژه مشهد ایجاد شده است گفت:در خراسان رضوی دو هزار تاسیسات گردشگری شامل واحد‌های اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و سایر پروژه‌ها داریم و آثار تاریخی ارزشمندی در این استان وجود دارد که قنات قصبه گناباد به عنوان اولین اثر تاریخی استان ثبت جهانی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی تصریح کرد:مشهد در سال ۲۰۱۶ توانست عنوان جهانی گوهرسنگ‌ها را به دست آورد که در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی مانند فیروزه و یاقوت باید بیشتر اطلاع رسانی شود و با وجود این همه ظرفیت، ارزش بالای اقتصادی برای مشهد ایجاد کرده است.

رهنما گفت: وجود آس باد‌ها و واحد‌های بوم گردی هم از دیگر ظرفیت‌های خوب استان است که ثبت جهانی اس باد‌های نشتیفان خواف را در دستور کار داریم.

وی  افزود: استان خراسان نیاز به یک طرح جامع گردشگری و احیای مسیر جاده ولات دارد و دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های مشهد مشغول به تحصیل هستند سفیران خوبی می توانند برای معرفی ایران در دنیا محسوب می‌گردد.
 

با معرفی آثار تاریخی  به غنای شبکه‌های تلویزیونی افزوده می‌شود

 

محسن نصر پور مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی هم در ادامه گفت: از دغدغه‌های صداوسیما، موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری است و در حقیقت با معرفی این آثار به غنای شبکه‌های تلویزیونی افزوده می‌شود.

وی افزود: باید بیش از این به این موضوعات پرداخته شود و به اشکال مختلف از جمله نماهنگ معرفی شود. شایسته است بخش خصوصی مرتبط با گردشگری به کمک میراث فرهنگی و صداوسیما بیایند و شهرداری و شورای شهر نیز کمک کنند.

مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی گفت:میراث فرهنگی سرمایه بزرگی است، خراسان رضوی دارای مشاهیر زیادی از جمله فردوسی، عطار و خیام است و باید در حوزه مشاهیر خراسان رضوی کار فاخر تولید شود و ما آمادگی انجام این برنامه‌ها را به صورت مشارکتی داریم
 
نصر پور افزود: . بسیاری از مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی، محله‌های قدیمی مشهد باید به شکل مناسبی معرفی شوند ضمن اینکه مشهد ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد .
 
انتهای پیام//ف.ج
 


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.