نماینده پل دختر گفت:بودجه‌های قطره چکانی نمی‌تواند مشکلات پل دختر و لرستان را حل کند لذا عدالت حکم می‌کند عقب ماندگی ما را جبران کنید.

بودجه های قطره چکانی مشکلات لرستان و پل دختر را حل نمی‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در نطق میان‌دستور اظهار کرد: اقدام رئیس جمهور بی‌خرد آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس و اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی را محکوم می‌کنم.

وی افزود: مردم پل دختر بعد از گذشت  چهار دهه از پیروزی انقلاب از نعمتهای آن برخوردار نیستند و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

کاظمی تصریح کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب مسئولان بگویند وزارتخانه ها و دستگاههای کشور برای استان لرستان و پل دختر چه کرده‌اند؟

نماینده پل دختر بیان کرد: بنده به عنوان یکی از نمایندگان به مسئولان سازمان برنامه و بودجه توصیه می‌کنم که واقعیت مناطق کمتر توسعه یافته را ببینند، من خجالت زده اشخاصی هستم که با تعداد زیادی فرزند امیدشان به گشایش معیشت رنگ باخته است.

وی گفت:مردم حوزه انتخابیه بنده از قولهای نادرست و وعده های تو خالی رنج بسیاری کشیده اند و تعداد کثیری از مردم این منطقه برای رهایی از بیکاری به شهرهای دور و نزدیک مهاجرت کرده اند.

کاظمی اظهار کرد:آقای نوبخت! هدف اصلی از مدریت و برنامه ریزی و آمایش سرزمین توزیع فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی و ظرفیتهای آشکار و پنهان بر اساس توانمندیهای هر منطقه است.

نماینده مردم پلدختر گفت: عدم توجه به مناطق مختلف و توزیع سرمایه نامتوازن در کشور و عدم انگیزه جوانان برای ماندن در روستاها و شهرهای کوچک به وجود آمده از این رو لازم است تا تعادلی در نظام شهری به وجود آید تا بتوان از تخریب های اقتصادی اجتماعی جلوگیری کرد.

وی افزود:در صورت تمرکز سرمایه در بخش های بزرگ و به دنبال آن گسترش ناعدالتی باعث جلوگیری از تحقق اهداف اقتصاد کلان می‌شود.

کاظمی گفت: افزایش فاصله استاندارهای برخوردار از دیگر استانها یکی از مسائل اساسی کشور است و متاسفانه این موضوع از عدم توجه کافی به آمایش سرزمینی شکل گرفته است.

نماینده مردم پل دختر گفت: لرستان و  پل دختر نمونه بارز بی عدالتی و توزیع نامناسب منابع اقتصادی است که انتظار می‌رود مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:آقای روحانی و کابینه دولت دوازدهم شهرستان پل دختر به ناحق عقب نگه داشته شده است و بودجه‌های قطره چکانی نمی‌تواند مشکل این دیار را حل کند لذا عدالت حکم می‌کند عقب ماندگی ما را جبران کنید.

کاظمی تصریح کرد: ابر چالش های شناخته شده مانند بیکاری، فقر، کمبود آب و زیرساخت ها برای ما بسیار سهمگین‌تر از استانهای توسعه یافته است لرستان را دریابد چرا که این منطقه علی الرغم دارا بودن ظرفیت‌های بی نظیر مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده پلدختر گفت: لرستان در زمینه آب مشکلات عدیده ای دارد و علیرغم این که چهارمین استان آبی کشور است از تخصیص حقابه مناسب محروم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار