کنترل شخصی تنها راه ایمن ماندن در فضای مجازی

مدیر انجمن فضای مجازی حوزه های علمیه کشور گفت:کنترل شخصی تنها راه ایمن ماندن در فضای مجازی است.

کنترل شخصی تنها راه ایمن ماندن در فضای مجازی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام فروهر،مدیر انجمن فضای مجازی حوزه های علمیه کشور در اجلاس نماز و فضای مجازی با بیان اینکه مردم در واقع درحال تجربه فضای دوم زندگی یعنی فضای مجازی هستند گفت : مقام معظم رهبری فرمودند فضای مجازی چندین برابر زندگی واقعی شده است.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه با شرایط امروز که فضای مجازی نامحدود در اختیار هست و کودکان امکان دیدن تصاویری را دارند که نباید ببینند چه باید کرد پاسخ داد : در چنین شرایطی تنها یک روش برای کنترل وجود دارد و آن ایجاد ساختاری است که با آن خود افراد نخواهند ببینند و به اصطلاح خودکنترلی بیشتر شود و این خود کنترلی با رفتن به سمت نماز و معنویت ممکن می شود.

حجه الاسلام فروهر با اشاره به آمار استفاده از مضامین نامناسب و مستهجن گفت : در برخی ماهها همچون محرم ورمضان میزان جستجوهای غیراخلاقی به شدت افت می کند که نشان دهنده اثر معنویت، نماز و دین است.

مدیر انجمن فضای مجازی حوزه های علمیه کشور با اشاره به آمار برخی موسسات در آمریکا نشان می دهد90 درصد افراد زیر 18 سال که دسترسی به اینترنت دارند فیلم های بد ومستهجن دیده اند و افرادی که محتوای غیر اخلاقی دیده اند در فضای مجازی 218 درصد بیشتر تمایل دارند به سمت رفتار غیراخلاقی بروند.

 مومیوند فرماندار تویسرکان هم با بیان اینکه امسال900 میلیون تومان برای تعمیر وبازسازی امامزادگان و مساجد این شهرستان مصوب شده است طرح خبیثانه انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف و تهدید قبله اول مسلمین را محکوم کرد.

حجت الاسلام حسنی حلم رئیس ستاد اقامه نماز استان هم نماز را سد محکمی در مقابله با آسیبهای اجتماعی دانست و گفت : باید با کار جهادی فضای مجازی را از تهدید به فرصت ترویج معنویت تبدیل کنیم. در این اجلاس از فعالان نماز تقدیر شد.

اجلاس نماز و فضای مجازی با هدف بستر سازی و شناخت تهدیدها و فرصت ها در تویسرکان برگزار شد.

انتهای پیام/ ش.و

برگزاری اجلاس نماز و فضای مجازی با هدف بستر سازی و شناخت تهدیدها و فرصت ها در تویسرکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار