رئیس هیئت‌ تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کالاهایی که باید از مرز به مناطق آزاد ارسال شود، در میان راه سر از جای دیگری در می‌آورد.

ااااااحمد انارکی‌محمدی رئیس هیئت‌تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تاکنون جلساتی با دستگاه‌های مربوطه و بازدیدهای میدانی داشته‌ایم، گفت: مرزهای بازرگان و ترکیه را بازدید کرده و بدنبال بازدید از دیگر مرزها در قسمت‌های شرقی و جنوب شرقی هستیم.

وی با بیان اینکه اخیراٌ نامه‌نگاری‌هایی با دستگاه‌های مرتبط با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته‌ایم، افزود: برخی از این دستگاه‌ها نیز پاسخ‌ به نامه‌نگاری‌های هیئت تحقیق و تفحص داده‌اند.

انارکی‌محمدی با تاکید براینکه برخی گزارشاتی که دستگاه‌های مرتبط با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به هیئت تحقیق و تفحص ارائه کردند منطبق با عملکرد آنها نیست، تصریح کرد: مقرر شده که این دستگاه‌ها گزارش‌های دقیق‌تری را به هیئت ارائه کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار تاکید کرد: ناهماهنگی میان دستگاه‌ها، کمبود تجهیزات و کم‌اظهاری از جمله مواردی است که موجب قاچاق کالا در کشور می‌شود.

رئیس هیئت‌تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  با اشاره به اینکه هنوز به مورد خاصی از تخلفات انسانی در این حوزه نرسیده‌ایم، اظهار کرد: اما در تحقیقاتمان به دنبال این موضوع هستیم.

وی قاچاق کالا را از مبادی رسمی کشور به دلیل مشکلات سیستمی دانست و گفت: زمانی که سیستم الکترونیکی در این میان یکپارچه نباشد و هماهنگی وجود نداشته باشد، نتیجه‌ای جز قاچاق نخواهد داشت.

انارکی‌محمدی تصریح کرد: مناطق آزاد در کشور فنس‌کشی ندارد و کالاهایی که باید از مرز به این مناطق ارسال شود متاسفانه در میان راه سر از جای دیگری در می‌آورد.

نماینده مردم رفسنجان و انار با تاکید براینکه می‌خواهیم تا پایان سال بحث تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به پایان برسانیم، اظهار کرد: یک ماه از مدت زمان قانونی فعالیت این کمیته باقی مانده است اما نمی‌خواهیم با عجله تنها یک شوی تبلیغاتی داشته باشیم، لذا درخواست تمدید این مدت زمان را داده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار