ظرفیت بالای مشاغل خانگی در شوش

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: این شهرستان در زمینه مشاغل خانگی، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری از ظرفیت‌های بسیار مناسبی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سید حمید کلانتری، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: شرکت تعاونی کشتارگاه صنعتی طیور شوش که آخرین مراحل راه‌اندازی را در این شهرستان می‌گذراند ظرفیت صادرات به کشور عراق را دارد.

وی گفت: شرکت تعاونی کشتارگاه صنعتی طیور شوش که آخرین مراحل راه‌اندازی را در این شهرستان طی می‌کند، ظرفیت صادرات به کشور عراق را دارد.

معاون وزیر تعاون ادامه داد: فعالیت‌های گلخانه‌ای در شهرستان شوش با پیشرفت قابل قبولی در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: مراکز آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای نقش مهمی در مهارت‌ آموزی به بانوان روستایی به منظور عرضه و بسته‌بندی بهتر محصولات و تولیدات دارند که انتظار داریم در این زمینه با شرکت‌های تعاونی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

کلانتری بیان داشت: پیشنهاد بنده این است که با همکاری استانداری‌‌ها همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی در روزهای تعطیل فضای ورودی و سالن اجتماعات خود را به منظور معرفی و عرضه تولیدات در اختیار تعاونی‌های کوچک و روستایی قرار بدهند.

معاون وزیر تعاون به اجرای طرح "روستا تعاون" اشاره کرد و افزود: تسهیلات قابل توجه و بدون محدودیتی به طرح "روستا تعاون" با هدف ایجاد اشتغال و تولید روستایی اختصاص یافته که همه شهرها و استان های کشور می توانند به تناسب ظرفیت فعالیت از این تسهیلات بهره‌مند شوند و هر شهر و استانی که فعالیت بیشتری در قالب طرح روستا تعاون داشته باشد می‌تواند از سهم بیشتری از تسهیلات بهره مند شود.

وی یادآورشد: طرح «روستا تعاون» یکی از مهم‌ترین طرح‌های اشتغالزایی در مناطق روستایی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است. با توجه به استعداد شهرستان شوش در بخش صنعتی، کشاورزی و گردشگری فرصت مناسبی است که برای ایجاد اشتغال دست به‌کار شده و از این فرصت برای رفع معضل بیکاری اقدام شود.

انتهای ‌پیام/م

صنعت طیور شوش ظرفیت صادرات به کشور عراق را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.