رئیس انجمن بیماران سرطانی استان گفت : در هشت ماه امسال ۲۶۰ بیمار سرطانی جدید در انجمن عطوفت استان خراسان شمالی ثبت‌ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ سید حمید حریری رئیس انجمن بیماران سرطانی خراسان شمالی با بیان این که در حال حاضر یک‌ سوم از بیماران مبتلا به سرطان  مبتلابه سرطان گوارش ازجمله معده ، پانکراس، کلون و روده بزرگ هستند ، گفت : در مهر و آبان ماه امسال  ۹۰ بیمار مبتلابه سرطان در این انجمن ثبت‌شده که ضرورت دارد به سمت پویش ملی پیشگیری از سرطان پیش برویم.

وی با بیان اینکه آمار سرطان خراسان شمالی در حال افزایش و این آمار نگران‌کننده است ، افزود : مقررشده به‌منظور شناسایی زودهنگام سرطان در استان طرح غربالگری سرطان در کارگروه بهداشت و سلامت بررسی و پس از تصویب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا شود.

حریری با اشاره به این که هم‌اکنون دو هزار و ۱۵۰ بیمار مبتلابه سرطان تحت پوشش انجمن سرطان قرار دارند ، افزود : از این تعداد ۸۹۰ نفر خانم و ۱۴۰ نفر کودک زیر ۱۷ سال و مابقی این آمار را آقایان و جوانان تشکیل می‌دهند.

وی شایع‌ترین سرطان بین خانم‌ها سرطان سینه و دهانه رحم برشمرد و گفت : برای پیشگیری از سرطان و آگاه‌سازی جامعه از ابتدای امسال تاکنون بیش از هشت هزار دانش‌آموز آموزش‌ دیدند.

انتهای پیام/آ

یک سوم از بیماران سرطانی در استان خراسان شمالی مبتلا به سرطان گوارش هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.