تولید ۲ هزار و ۶۶۶ تن سویا در زمین‌های کشاورزی سه شهر مازندران

۲ هزار و ۶۶۶ تن سویا در زمین‌های کشاورزی شهر‌های بابلسر، گلوگاه و میاندورود مازندران تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر گفت: ۹۸۸ تن سویا امسال از مزارع این شهرستان برداشت شد که از این میزان ۵۰۸ تن توسط شرکت غله و مابقی توسط بخش خصوصی از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود سطح سبز سویای این شهرستان ۴۷۰ هکتار و میانگین عملکرد این محصول ۲ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم درهرهکتار بود.

رزاقی گفت: با شروع کشت پاییزه در این شهرستان، تاکنون ۱۸۳ هکتار از زمین‌های زراعی بابلسر به کشت دانه روغنی کلزا و ۶۴ هکتاربه کشت جو اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر افزود: ۹۵ درصد از اراضی خشکه زاری این شهرستان به زیر کشت محصولات پاییزه رفته است.

وی به کشت محصولات مختلف در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۵۵ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت گندم رفت و زراعت این محصول در این منطقه همچنان ادامه دارد.

غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه نیز گفت: امسال قرارداد کشت دانه روغنی سویا در یک هزار هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان گلوگاه با کشاورزان منعقد شد.

وی افزود: از ۵۰۰ هکتار سطح سبز مزارع سویا، ۲۵۰ هکتار به صورت آبی و ۳۰۰ هکتار به صورت دیم کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه گفت: به دلیل شرایط اقلیمی و کمبود آب و تنش خشکی، ۲۰۰ هکتار از مزارع سویا از چرخه تولید خارج شد.

قنبری با اشاره به اتمام فصل برداشت سویا و خریداری و تحویل آن توسط شرکت غله، افزود: تاکنون ۸۰۵ تن دانه سویا از کشاورزان این شهرستان خریداری شد.

سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود نیز گفت: ۸۸۶ تن سویا در زمین‌های کشاورزی این شهرستان برای روغن کشی برداشت شد که درآمد حاصل از فروش آن ۲۱ میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال بود و مابقی سویای مزارع این شهرستان به صورت بذری برداشت شد.

وی از درآمد ۲۱ میلیارد ریالی کشاورزان این شهرستان از فروش سویا خبر داد.

موسوی گفت: امسال در ۷۹۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان میاندورود قرارداد کشت سویا تابستانه و بهاره با ۱۴۳ بهره‌بردار منعقد شد.

انتهای پیام/آ

افزایش تولید سویا در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.