همایش انرژی‌های نو در منوجان برگزار شد

85درصد از برق کشور در نیروگاه های فسیلی تولید می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  ابوالفضل نظری کارشناس دفتر مدیریت مصرف برق استان کرمان گفت : برق سه ویژگی دارد و باید به صورت پیوسته و به محض تولید مصرف شود و نمی‌شود آن را ذخیره کرد،

وی افزود : 85 درصد از تولید برق کشور در نیروگاه‌های فسیلی و 15 درصد از کل انرژی برق کشور را نیروگاه‌های برق آبی تشکیل می‌دهد.

وی اظهار کرد : در هنگام خرید به برچسب انرژی تجهیزاتی که در منازل و ادارات مورد نیاز است توجه کنید، به‌جای لامپ رشته‌ای از لامپ‌های LED استفاده کنید چراکه علاوه بر عمر طولانی و بازدهی 95 درصدی هزینه مصرف آن نیز کمتر است.

نظری بیان کرد : 50 درصد مصرف برق را کولرهای گازی و اسپیلت تشکیل می‌دهند، دوجداره کردن درب و پنجره‌ها 40 درصد از هدر رفت دما را می‌گیرد.

وی عنوان کرد : مصرف برق شارژرهای داخل پریز برق و اینکه شارژر داخل پریز برق هفت درصد در سال برق مصرف می‌کند، بیان کرد : با برآورد انجام شده اگر از 80 میلیون نفر جمعیت کشور، 15 میلیون نفر شارژر را داخل پریز برق نگه دارند هزینه مصرف برق آن در سال به اندازه مصرف کل استان کرمان می‌شود.

نظری بیان کرد: همانطور که از صدور قبوض سنگین آزرده می‌شویم باید در درست مصرف کردن آن هم تلاش کنیم و فرهنگ بهینه مصرف را در روستاها نهادینه و به شهر منتقل کنیم.

وی اظهار کرد : نصب انرژی‌های خورشیدی علاوه بر عدم پرداخت قبوض برق درآمدزا نیز هست و اگر مردم از انرژی نو استفاده کنند مزایایی همچون قبوض برق کمتر و کاهش اثرات زیست محیطی نیز دارد.

انتهای پیام /ی

درست مصرف کردن را نهادینه کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار