۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت پل نعل‎اشکنان در شهرستان کوهرنگ اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مرتضی زمانپور فرماندار کوهرنگ، از اختصاص ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای طرح ملی ساخت پل بزرگ نعل اشکنان در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: این میزان شامل ۲۵ میلیارد ریال از اعتبارات توازن شهرستانی و ۵۰ میلیارد ریال معادل ۲ برابر این مبلغ، از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور می‌باشد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرای طرح ملی ساخت این پل بر روی رودخانه نعل اشکنان، از سال آینده آغاز خواهد شد.

زمانپور با بیان شلوغی و همچنین حادثه ساز بودن مسیر چلگرد به شهرکرد بویژه در مواقع بارندگی افزود: با ساخت این پل و چهار خطه شدن مسیر دهنو کوهرنگ در حدود ۵ کیلومتری چلگرد تا باباحیدر فارسان در ۴۵ کیلومتری شهرکرد، علاوه بر رفع نقاط حادثه خیز، سراسر این مسیر هم چهار خطه می‌شود که تسهیل و امنیت ترافیکی تردد و توسعه گردشگری در منطقه را به همراه دارد.

گفتنی است: رودخانه نعل اشکنان، از بلندی زراب کوهرنگ سرچشمه می‌گیرد و به زاینده رود می‎ریزد. این نهر، از جنوب به شمال جریان دارد، اما همیشه پر آب نیست و تابستان‌ها خشک می‌شود.

کوهرنگ از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری با ۳۵ هزار نفر جمعیت می‌باشد که مرکز آن (شهر چلگرد) در فاصله ۸۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

پل بزرگ نعل اشکنان کوهرنگ احداث می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار