رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه پس از ۴۰ سال از انقلاب توسعه کیفی آموزش در کشور ما رخ نداده است، گفت: هنوز دانشمندی چون رازی در کشور نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  ابراهیم اعلمی آل آقا  رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه   امروز سه شنبه در همایش بین المللی بزرگداشت محمدبن زکریای رازی که در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: با پیشنهادی که سازمان یونسکو به کمیته فرهنگ و تمدن اسلام داشتند، دانشگاه رازی این افتخار را پیدا کرد که این همایش را برگزار کند.

وی افزود: دانشگاه رازی در زمینه ای سرآمد بوده که اسم رازی به آن پیوند خورده است و از همان ابتدای شکل گیری تا به امروز از حضور اساتید برجسته علوم شیمی برخوردار بوده است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ابراز داشت: هرچند دانشگاه رازی در همه زمینه ها پیشرفت داشته، اما امیدواریم آن ذکاوتی را که رازی در فلسفه و علوم داشته است در دانشجویان ما با وجود استعدادی که دارند بروز داشته باشد.

وی اشاره ای به زلزله ۲۱ آبان کرمانشاه داشت و یادآور شد: همین امر سبب شد که بسیاری از مسئولین از جمله استاندار به دلیل درگیر بودن به این مسئله نتوانند در این همایش شرکت کنند.

این مسئول تصریح کرد: ما در کشوری هستیم که در آن باید مقام علم و عالم در صدر قرار بگیرد اما متاسفانه امروز شاهد آن نگاهی که به علم و عالم باید باشد نیستیم.

اعلمی آل آقا گفت: در کشور توسعه کمی آموزش عالی اتفاق افتاده اما توسعه کیفی پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب هنوز صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: هنوز در دانشگاه یک جریان دگر اندیشی و ذهن فعال که محمدبن زکریای رازی آن را داشت رخ نداده و دانشمندی با خصوصیات رازی نداشته ایم.

انتهای پیام/ز


دانشگاه رازی در زمینه ای سرآمد بوده که اسم رازی به آن پیوند خورده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.