صحبت های حجت الاسلام عالی پیرامون نزول وحی بر پیامبر(ص)

فایل صوتی صحبت های حجت الاسلام عالی پیرامون نزول وحی بر پیامبر(ص) در اینجا قابل دریافت است .

صحبت های حجت الاسلام عالی پیرامون نزول وحی بر پیامبر(ص)به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در مسیر بندگی، گزیده هایی از بیانات حجت الاسلام عالی است که به مسائل مهمی از مباحث اعتقادی و اخلاقی ما پرداخته است؛ حجت الاسلام عالی درباره   نزول وحی بر پیامبر(ص) صحبت کرده اند.فایل صوتی صحبت های حجت الاسلام عالی پیرامون نزول وحی بر پیامبر(ص) در اینجا قابل دریافت است .

قلت لأبی عبدالله (علیه السلام): جعلت فداک الغشیة التی کانت تصیب رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) اذا انزل علیه الوحی؟ فقال: ذاک اذا لم یکن بینه و بین الله أحد، ذاک اذا تجلی الله له، قال: ثم قال: تلک النبوة یا زرارة، و اقبل بتخشع.
فرزند زراره از پدرش نقل می کند که به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم: فدای شما شوم. حالت غشی که به پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم)، هنگامی که وحی به ایشان نازل می شد، چه بود؟ آن حضرت فرمودند: آن حالت، زمانی اتفاق می افتاد که بین او و خداوند کسی نبود که در آن هنگام، خداوند بر آن حضرت، آشکار می شد. سپس فرمودند: ای زراره! آن، (حالتِ) پیامبری بود و با حالت فروتنی، رو به خداوند می آورد.
(التوحيد، الشيخ الصدوق، ص115)

 صحبت های حجت الاسلام عالی پیرامون نزول وحی بر پیامبر(ص)

 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۸ دی ۱۳۹۶
بسیار عالی
آخرین اخبار