صلح و سازش در 213 فقره پرونده اجرایی شوراهای حل اختلاف شهرستان تبریز

سرپرست معاونت شوراهای حل اختلاف دادگستری کل استان آذربایجان‌شرقی گفت: 213 فقره پرونده اجرایی شوراهای حل اختلاف شهرستان تبریز به صلح و سازش انجامید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علیلو سرپرست معاونت شوراهای حل اختلاف دادگستری کل استان آذربایجان‌شرقی گفت: با همت و تلاش دلسوزانه و خستگی‌ناپذیر واحدهای اجرای احکام شوراهای حل اختلاف شهرستان تبریز در دوره زمانی 20 روزه از تاریخ 20 آبان تا 10 آذر ماه 1396، تعداد 213 فقره پرونده اجرایی، با صلح و سازش طرفین مختومه شد.

وی مجموع محکوم به این تعداد پرونده‌های اجرایی منتهی به صلح و سازش را 6 میلیارد و 748 میلیون و 567 هزار و 52 ریال اعلام کرد.

علیلو با اشاره به جایگاه و اهمیت صلح و سازش در جامعه و تأثیر آن در ترویج روحیه گذشت و مدارا و پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: اولویت در شوراهای حل اختلاف مساعی برای ایجاد و برقراری صلح و سازش بین اصحاب دعوی حقوقی و طرفین امر جزایی است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

وی حمایت از نهاد شوراهای حل اختلاف را که کارنامه درخشانی در زمینه‌های ایجاد و برقراری صلح و سازش، حل و فصل اختلافات و منازعات، در کنار سایر واحدها و مراجع قضایی داشته تضمین کننده مقوله کاهش و کنترل بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و تشدید اختلافات دانسته و به منظور خواستار توجه مضاعف قوای مقننه و مجریه برای تأمین اعتبارات مورد نیاز و بهبود وضعیت رفاهی و معیشت اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف شده و از تلاش‌های خستگی ناپذیر و بی‌شائبه تلاش‌گران بی‌ادعا در شوراها قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/ش

 اهمیت صلح و سازش در جامعه تاثیربسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.