نماینده یک شرکت آلمانی متخصص دردر زمینه اجرای سیستم های نوین آبیاری بویژه آبیاری قطره ای از اجرای طرح ها و سیستم های آبیاری نوین در آذربایجان غربی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رضوی نماینده و مدیرعامل یکی از شرکتهای آلمانی متخصص در زمینه اجرای سیستم های نوین آبیاری بویژه آبیاری قطره ای با دعوت محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی به این استان سفر و از تعدادی از طرح ها و پروژه های نوین آبیاری در حال اجرای استان در منطقه پیرانشهر بازدید کرد.

رضوی در سفری که روز دوشنبه با همراهی شمس مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی استان به پیرانشهر انجام گرفت، از اجرای طرح شبکه آبیاری و زهکشی بادین آباد و همچنین اجرای شبکه فرعی آبیاری بارانی و قطره ای واحد عمرانی پیرانشهر یک بازدید و از نزدیک در جریان چگونگی اجرای این طرح ها قرار گرفت و نقطه نظرات خود را در رابطه با اجرای هرچه بهتر طرح های مذکور ارائه کرد.

گفتنی است وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار علی الخصوص در نواحی مرزی، پروژه های مختلفی را تعریف کرده است که در استان آذربایجان غربی نیز در دو بخش شمال و جنوب استان دو پروژه عظیم آبیاری تحت فشار تعریف شده است که در بخش جنوب استان پروژه آبیاری و زهکشی بادین آباد پیرانشهر از بیشترین سطح برخوردار است.

پروژه آبیاری تحت فشار بادین آباد که در حال حاضر 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، 5040 هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد و به این ترتیب 3680 هکتار از مزارع چغندرقند و گندم به شیوه بارانی و 1360 هکتار از باغات این منطقه به شیوه قطره ای، آبیاری خواهند شد.

طرح شبکه آبیاری دشت پیرانشهر نیز که در حال حاضر بیش از 73 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به دو واحد عمرانی 1 و 2 تقسیم شده که واحد عمرانی 1 شامل 2250 هکتار از اراضی مستعد دشت و واحد عمرانی 2 شامل 2430 هکتار از اراضی کشاورزی دشت پیرانشهر است.

انتهای پیام/ح

 نماینده یک شرکت آلمانی متخصص از پروژه های آبیاری نوین در آذربایجان غربی  بازدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.