مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور، از کاهش چشمگیر جرایم در این قشر خبر داد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام رمضانعلی صالحی در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیرو‌های مسلح چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: در مدت ۲۹ سال فعالیت این اداره کل، نیرو‌های مسلح نه تنها در کنترل جرایم خاص نظامی و انتظامی موفق بوده‎اند، بلکه جرایم به نحو چشمگیری نیز در بین آن‌ها کاهش یافت.

وی افزود: نشست‌های تخصصی مجامع استانی سبب شده است تا گفتمان پیشگیری، رویه‌ها و آداب پیشگیری از جرایم، جایگاه خود را در بدنه نیرو‌های مسلح پیدا کند و به عنوان یک فرهنگ، نهادینه شود.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های موفق در زمینه کاهش جرایم نیرو‌های مسلح است.

صالحی اضافه کرد: طی چهار سال گذشته، موضوع ضرب و جرح در نیرو‌های مسلح کشور به ویژه در چهارمحال و بختیاری، ۵۰ درصد کاهش یافته است که حاکی از تأثیر فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته می‌باشد.

وی، تغییر نگاه سنتی به علمی با استفاده از نظام جامع و فراگیر علمی و پژوهشی، پیشگیری‌های قضایی و کیفری، مشارکت و هم افزایی سازمانی و سلامت اداری را مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برای ۵ سال آینده بیان کرد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح چهارمحال و بختیاری هم از کاهش چشمگیر دادگاه‌های قضایی استان و ورودی پرونده به این سازمان خبر داد و گفت: این امر، نتیجه نشست‌های علمی و راهکار‌های عملی ارائه شده در زمینه پیشگیری از وقوع جرم است.

عبدالمحمد فردی افزود: کاهش جرم در نیرو‌های مسلح استان طی سنوات اخیر، از ۱۰ تا ۳۰ درصد بوده است که با ادامه این روند، تا سه سال آینده به بیش از ۶۰ درصد خواهد رسید.

نشست مجمع پیشگیری از وقوع جرم در نیرو‌های مسلح چهارمحال و بختیاری با هدف ارتقای سطح آگاهی قضات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با آخرین راه‌های پیشگیری از وقوع جرم با محوریت ضرب و جرح، و با شرکت ۱۵۰ نفر از فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، روسای عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات، و بارزسین دفاتر قضایی و حقوقی و اعضای شورای قضایی استان در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ش

 نشست مجمع پیشگیری از وقوع جرم در نیرو‌های مسلح چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار