وزیران امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان به منظور بررسی جامع همه مسائل منطقه ای در «عشق آباد»، پایتخت ترکمستان گردهم آمدند.

نشست وزیران خارجه کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان در عشق آبادبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیران امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان به منظور بررسی جامع همه مسائل منطقه ای در «عشق آباد»، پایتخت ترکمستان گردهم آمدند.

در این نشست وزیران خارجه هر شش کشور از طرح ایجاد تشکیلات جدید در قالب مذاکره رایزنی میان کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان ( 1+5) حمایت کردند.

نشست وزیران امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان به ابتکار مرکز منطقه ای دیپلماسی پیشگیرانه در واحد آسیای مرکزی سازمان ملل در کمک به افغانستان برگزار شد.

در این نشست همچنین «ناتالیا گرمان»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و سرپرست مرکز منطقه ای دیپلماسی پیشگیرانه در آسیای مرکزی نیز حضور داشت.

 قابل ذکر است که «سرگئی لاوروف»ف وزیر امور خارجه روسیه اخیرا طی سخنانی در همایش بنیاد بین المللی  در مسکو بر ضرورت مشارکت کشورهای ( 6+1 ) شامل روسیه - آمریکا - ایران - پاکستان - هند - چین و افغانستان و نیز کشورهای آسیای مرکزی در برقراری صلح وثبات در این کشور تاکید کرد.

وی همه کشورهای آسیای مرکزی را به مشارکت در برقراری صلح و ثبات در افغانستان دعوت کرد و گفت: حل مناقشه موجود در افغانستان فقط با مشارکت همه طرف های این مناقشه از جمله دولت افغانستان، طالبان و نیز کشورها و همسایگان افغانستان که می خواهند به برقراری صلح و ثبات در این کشور کمک کنند، امکان پذیر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار