معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: علیرغم فضای ایجاد شده برای فعالیت سیاسی دانشجویان، مشارکت آنان در این زمینه کم‎رنگ است.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مجتبی صدیقی معاون معاون دانشجویی و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جشن بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه شهرکرد گفت: در دولت یازدهم با رفع تک صدایی شکل گرفته در گذشته، فضا برای فعالیت سیاسی دانشجویان در دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی کشور آزاد شد.

وی افزود: اما با این وجود، مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های سیاسی کم‎رنگ است و افرادی که تشکل‌های سیاسی را همراهی می‌کنند، زیاد نیست.

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به هزینه‌های خاص کار‌های سیاسی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا دانشجویی به واسطه فعالیت سیاسی در دانشگاه، به کمیته انضباطی معرفی نشود کما اینکه در دولت یازدهم پرونده سیاسی در شورای مرکزی انضباطی نداشتیم و دانشجویی به خاطر فعالیت سیاسی مورد تنبیه و مجازات قرار نگرفت.

صدیقی با بیان اینکه فعالیت‌های دانشجویی در حوزه فرهنگی و صنفی در شرایط بهتری قرار دارد، ابراز امیدواری کرد: در حوزه سیاسی هم شاهد فعالیت دانشجویان پررنگ‌تر باشیم.

وی با بیان اینکه فرد گرایی از آفت‌های فضای دانشگاهی کشور است گفت: هنوز شاهد فردگرایی و عدم توجه به کار جمعی در دانشگاه‌ها هستیم که این مسأله باید اصلاح شود.

رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مشارکت کمتر از ۲۵ درصد دانشجویان در انتخابات شورا‌های صنفی اظهار داشت: دانشگاه بهترین مکان برای تمرین کار‌های گروهی و جمعی می‌باشد و مشارکت بیشتر دانشجویان در حوزه انتخابات دانشجویی ضروری است.

صدیقی، فضای مجازی را از مهم‌ترین دلایل دور شدن دانشجوی امروزی از کار فکری و مطالعاتی دانست و گفت: در گذشته، فعالیت فکری و مطالعاتی در تشکل‌های دانشجویی بیشتر بود.

وی، تهیه و تصویب طرح آمایش آموزش عالی را از اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید بیان کرد و با اشاره به توسعه بی رویه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سال‌های گذشته، بدون توجه به امکانات و تجهیزات لازم افزود: توقف توسعه فضا‌های دانشگاهی تا فراهم شدن ضروریات، از دیگر اقدامات این دولت می‌باشد.

دانشگاه شهرکرد در غرب مرکز استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) و کیلومتر ۲ جاده سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.

۱۶ آذر به مناسبت سالروز شهادت مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی (آذر) شریعت‎رضوی ۳ دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ و در پی اعتراض به حضور معاون رئیس جمهور وقت آمریکا، به عنوان روز دانشجو نامگذاری گردید.

 انتهای پیام/ن

جشن بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار