فرماندار سمنان;

نظم بخشی پارک خودروها با اجرای طرح پارکبان

فرماندار سمنان گفت: یکی از مصوبات شورای ترافیک این شهرستان، الزام شهرداری به اجرای طرح جامع پارکبان برای بهبود وضعیت تردد در خیابان‌ها به‌خصوص هسته مرکزی سمنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید عباس دانایی فرماندار سمنان گفت : نظم‌بخشی به شرایط پارک خودروها به‌خصوص در هسته مرکزی شهر یکی از الزامات شورای ترافیک بود که در این نشست مصوب شد تا شهرداری الزامات لازم برای اجرای طرح پارکبان را مشخص کرده و به اجرای آن مبادرت ورزد.


وی افزود: پارک خودروها در حاشیه خیابان‌های اصلی برای مردم و کسبه مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد که این امر به‌خصوص در فصل سرما که استفاده از دوچرخه یا پیاده‌روی در بین کارمندان، مردم و کسبه کاهش می‌یابد و اکثر مردم تردد با خودرو، حتی به‌صورت تک‌سرنشین را ترجیح می‌دهند، تشدید می‌شود لذا اجرای طرح پارکبان در شهر سمنان ضرورت دارد.


سید عباس دانایی گفت: در بسیاری مواقع دیده می‌شود که افرادی برای ساعات طولانی خودروهایشان را در کنار خیابان پارک کرده و به محل کارشان می‌روند که این امر حق سایر شهروندان را تضییع می‌کند لیکن باید راهکاری برای ساماندهی پاک خودروها در سمنان یافت که به نظر می‌رسد اجرای طرح جامع پارکبان توسط شهرداری بتواند تا حد زیادی مشکلات این حوزه را کاهش دهد.


دانایی بیان کرد: پیش‌بینی و جانمایی برای ساخت سه پارکینگ عمومی برای رفع معضل ترافیک و پارکینگ به‌خصوص در هسته مرکزی شهر نیز از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار شورای ترافیک قرار دارد.


وی افزود: این پارکینگ‌ها به محوریت خیابان ۱۷شهریور، رجایی و امام قطعاً می‌توانند به معضل ترافیک ایجاد شده به دلیل عدم وجود پارکینگ مناسب، پایان دهد.


فرماندار سمنان گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای دانش آموزان مدارس با هدف افزایش آگاهی قوانین و مقررات وایمن سازی مدارس در کنار خط کشی معابر و خیابان و ساماندهی پیاده روهای منتهی به مدارس از دیگر مصوبات شورای ترافیک روز گذشته سمنان بود.


انتهای پیام / ق


اجرای طرح پارکبان در شهرستان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.