در گشت نظارتی غذا و دارو:

کشف و توقیف 372 قلم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی در همدان

کارشناس سازمان غذا و دارو از کشف و توقیف بیش از 372 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی در همدان خبر داد.

کشف و توقیف 372 قلم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  شیرازیان کارشناس غذا و دارو در گشت مشترک نظارتی از یکی از فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: در قالب گشت‌های مشترک نظارتی تعداد372 قلم کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی مانند لز لب،سایه،ریمیل و . با ارزش ریالی 20 میلیون ریال کشف و توقیف شد.

وی با تأکید به اینکه قاچاق کالاهای سلامت محور، تهدیدی برای سلامت مردم است،اظهار کرد: طبق مصوبه کارگروه مبارزه با قاچاق کالاهای آرایشی و بهداشتی ، گشت‌های مشترک نظارتی با همکاری کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی انجام می شود.

وی از مردم خواست تا محصولات سلامت محوری که دارای برچسب اصالت کالا و کد رهگیری از وزارت بهداشت هستند را خریداری کنند.

شیرازیان بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو تأکید کرد: قبل از مصرف کالاها، حتماً از طریق شماره پیامک 20008822 یا شماره تلفن 0216185 و یا از طریق سایت، به آدرس www.ttac.ir نسبت به تأیید اصالت آن کالا اقدام کرده و پس از دریافت تأییدیه وزارت بهداشت، اقدام به مصرف کنند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم سازمان غذا و داروی کشور، تهیه و توزیع دارو، غذا و تجهیزات سالم به مردم است اما در این میان برخی رفتارهای نادرست مانند قاچاق، آسیب جدی به این هدف بزرگ وارد می‌کند.
شیرازیان گفت: تقلب در فرآورده های آرایشی و بهداشتی عموما به صورت الصاق برچسب تقلبی روی محصول غیرمعتبر یا بسته بندی به شیوه ای است که شبیه نمونه اصل جلوه کند.
وی ادامه داد: در کنار همه این فعالیت ها برای مردم نیز بستری فراهم شده است تا کالاهای اصیل را از قاچاق تشخیص دهند و می توانند این نرم افزار را از بازار دانلود کنند.

TTAC با استفاده از برنامه ردیابی

انتهای پیام/خ

کشف و توقیف کالای قاچاق در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار